پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

افتخاری دیگر برای به‌نشر؛
۱۴۰۲-۱۱-۰۱

 کتاب «گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات‌» در جمع آثار برتر جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی  

کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات‌» اثری از انتشارات به‌نشر بنا بر آراء داوران در جمع شش اثر برتر بخش رسانه و ارتباطات شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی قرار گرفت و شایسته تقدیر شناخته شد.

 به گزارش آستان‌نیوز، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۰ دی در تالار وحدت برگزار شد. در این جشنواره،  قریب به ۴ هزار اثر اعم از پایان‌نامه، طرح پژوهشی، کتاب، گزارش سیاستی و مقاله‌های علمی پژوهشی در بخش‌های رسانه و ارتباطات، هنر، فرهنگ، پژوهش‌های دینی و اسلامی، بین الملل و ... مورد بررسی قرار گرفته و 14 اثر به نهایی جشنواره راه یافته و برگزیده شدند که کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» در بخش رسانه و ارتباطات بنا بر آراء داوران در جمع شش اثر برتر قرار گرفته است.
کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» به نویسندگی حجت‌الاسلام و المسلمین علی نهاوندی استاد حوزه علمیه قم و مدیر گروه پژوهشی فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در دو جلد پژوهشی در مبانی و چیستی حکم فقهی پدیده های رسانه ای است و مي‌كوشد تا فقه در عرصه ارتباطات و رسانه را تبيين كرده و به سوي شكل دهي روشمند تفقه در رسانه و ارتباطات گام بردارد.
برخي از موضوعات و مسائل فقهي مطرح شده در جلد اول پس از تبيين كليات و مفاهيم عبارت است از فقه محتوا و پيام رسانه‌اي و نيز فقه رفتار و پديده‌هاي رسانه و ارتباطات كه در سه فصل تدوين شده و احكامي مانند غنا و موسيقي، رقص و حركات موزون در رسانه، سرگرمي، مسابقات، قمار رسانه‌اي، مناظره و تضارب آرا، حكم ارتداد در رسانه، احكام اقرار، قذف و شهادت از طريق رسانه، ترويج سحر و جادوگري، نشر اكاذيب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منكر، فقه اطلاع رساني و خدعه را بیان می‌کند.
جلد دوم در چهار فصل به کلیات و مفاهیم، مبادی و مبانی ارتباطات، بررسی فقهی مسائل و پدیده‌های رسانه و ارتباطات و فقه رسانه‌های تعاملی اشاره می‌کند؛ و به موضوعاتی هم‌چون فقه مکتوبات رسانه‌ای، حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه بازی‌های رایانه‌ای و حکم ازدواج اینترنتی و... می‌پردازد.
جلد اول در ۳۸۳ صفحه و جلد دوم در ۳۲۸ صفحه در قطع وزيري توسط انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوي به زينت طبع آراسته و منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی