پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۱

گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد ابن الرضا(ع)

حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت جوادالائمه(ع) گلباران شد.

به گزارش آستان نیوز، یکی شاخه‌ای گل قرمز و دیگری چند شاخه گل مریم در دست دارد. مقصدشان حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) است. جمعیت از عرصه میدان شهدا آرام آرام به سمت حرم رضوی حرکت می‌کنند همه آنها زمزمه «یا رضا» و «یا جواد الائمه» بر لب دارند. 

همه آمده‌اند تا در شب میلاد یگانه فرزند سلطان خراسان حرم پدر را به یمن قدوم پسر گلباران کنند و هر شاخه گل در دست زائرا پیام‌آور دنیایی تبریک و شادباش است. هر کس به امیدی در این مراسم شرکت کرده است آمده‌اند تا در شب میلاد پسر از پدر صله بگیرند. 

پرچم‌های بزرگ و رنگی جلوی جمعیت در حرکت هستند محمدعلی وجدانی یکی از این پرچم‌ها را بر دوش دارد. خوب که نگاه می‌کنم این پرچم سبز رنگ با مزین به نام مقدس امام رضا(ع) است. محمدعلی که از اعضای هیئت جوادالائمه(ع) است به رسم هر ساله در این مراسم گلباران شرکت کرده است و می‌گوید: تمام راه را به شوق رسیدن به حرم و تبریک این میلاد پرچم را به دوش کشیدم و حالا که به حرم رسیده‌ام از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجم. 

زهرا ابراهیمی همراه مادرش در این حضور پیدا کرده است. زهرا که چهاده سال سن دارد. زهرا هم از دیدن این همه زیبایی و سرور خوشحال است و می‌گوید: امده‌ام تولد امام جواد(ع) را به آقا امام رضا(ع) تبریک بگویم. 

او با دنیایی از امید به گنبد طلایی چشم دوخته و ادامه می‌هد: از امام رضا(ع) می‌خواهم که همه مریض‌ها را شفا دهد تا در این شب که دل امام رضا(ع) شاد است همه مریض‌ها هم شاد و خوشحال شوند. 

علیرضا و امیر دو دوست نوجوان هستند که هر کدام به نوبت پرچم یاد جوادالائمه(ع) را به دوش می‌گیرند. آنها هم آمده‌اند تا میلاد امام جواد(ع) را به پدرش امام رضا(ع) تبریک بگویند. علیرضا که کمی خسته ولی همچنان پرنشاط به نظر می‌رسد و او هم مثل هزاران زائر دیگر در این شب میلاد جوادالائمه(ع) چشم به کرم آقا امام رضا(ع) دارد تا در ادامه راه زندگی او را یاری کند و همیشه یار و یاور او باشد تا در مسیر اهل بیت(ع) قدم بردارد. 

جمعیت در حالی که شاخه‌های گل در دست دارند از ورودی شیرازی وارد حرم رضوی می‌شوند و بعد از عرض سلام و ارادت و عرض تبریک و شادباش به محضر امام رضا(ع) برای شرکت در جشن میلاد این امام بزرگوار راهی رواق امام خمینی(ره) شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی