پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۲

جلسه سنتی مرکز قرآن کریم در شهر مونستر کشور آلمان تاسیس شد

با اهدای پرچم متبرک رضوی از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی جلسه سنتی قرآن کریم در شهر مونستر کشور آلمان تاسیس شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  پرچم جلسه قرآن کریم حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام (ذیل جلسات سنتی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی ) به خانم محدثه سجادی از مربیان مهدالرضا(ع) برای برگزاری جلسات هفتگی در شهر‌مونستر‌آلمان اهدا شد.
محدثه سجادی از مربیان مهد الرضا  و رابط قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در کشور آلمان شهر منوستر که حدود 8 سال است در آللمان ساکن است، در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: از سال 2019 فعالیت‌های قرآنی در مرکز قرآن شهر مونستر را با همکاری جمعی از شیعیان برگزار کردیم که بعد از چندین سال مشکلاتی پیش آمد  و فعالیت‌های مسجد را نتوانستیم انجام دهیم. 
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مهد الرضا(ع) به کودکان در کشور آلمان اظهار کرد: در آلمان در حال حاضر حدود 18 نوآموز قرآنی از کشورهای یونان، فنلاند و بریتانیا از آموزش‌های قرآن به روش استاد محسنی در بستر پیام رسان‌های تلگرام، واتساپ و ایمو بهره‌مند می‌شوند. هم چنین از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تمامی کلیپ‌ها و انیمیشن‌های آموزشی مهد الرضا در کانال تلگرام در اختیار نوآموزان قرار گرفته است که بسیار برای فراگیران قرآنی مفید و آموزنده است.
سجادی ادامه داد: هم چنین با هم  نشینی بانوان فعال قرآنی در شهر مونستر آلمان نیز جلسات سنتی در روزهای تعطیلی کشور آلمان روزهای شنبه و یک شنبه به صورت دوره‌ای در منازل اعضا برگزار می‌شود که ذکر صلوات و قرائت ادعیه، حدیث کساء، ادای نذر و نذورات از جمله برنامه‌های این جلسات سنتی قرآن است. در برخی ماه‌های خاص مثل محرم و صفر هر هفته این جلسات سنتی قرآنی برگزار می‌شود.  
مربی مهد الرضا (ع) در شهر مونستر آلمان  تصریح کرد: با حمایت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، پرچم مطهر رضوی به جلسات سنتی  بانوان و جوانان شهر مونستر آلمان اهدا شد.
وی با تاکید بر استمرار آموزش های قرآنی به فراگیران مهد الرضا در کشور آلمان یادآور شد:  از آن جایی که کلاس‌های مهد الرضا برای کودکان پنج سال تمام است. فرگیران قرآنی بعد از اتمام این دوره به مدارس کشور آلمانمی‌روند و از ارائه آموزش‌های قرآنی محروم می‌شوند که بهتر است دوره‌های مختلف مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از جمله شبا‌ب الرضا نیز در این کشور نیز برگزار شود تا ضمن تثبت آموزش‌های ارائه مهد الرضا، فراگیران بتوانند از سایر آموزش‌های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در سطح بین‌المللی نیز بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبرها را پرجاذبه کنند
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش سطح آگاهی‌های عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان، مطالعه گسترده و عمیق و مخاطب…

تلویزیون اینترنتی