پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام  ماندگاری عنوان کرد؛ 
۱۴۰۲-۱۰-۰۷

حضرت ام البنین(س) اسوه مادران و همسران شهدا در قهرمان پروری

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت ام البنین (س) الگوی مادران و همسران شهدا در قهرمان پروری و تربیت نیروهای ولایتمدار است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در ویژه برنامه شام وفات حضرت ام البنین (س) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضرت ام البنین (س) با تربیت مردان مردی همچون ابالفضل العباس (س) جبهه حمایت از ولایت را تقویت کرد. 
وی افزود: مادران شهدا با تاسی از حضرت ام البنین (س) فرزندانی را تربیت کردند که لیاقت شهادت را پیدا کردند و بادجهاد در راه خدا به این مقام والای نائل شدند. 
سخنران حرم رضوی تصریح کرد: ویژگی دوم تربیت حضرت ام البنین و مادران شهدا دیانت است. دین در بحران ها انسان را درحفظ می کند. در روز عاشورا می بینیم که حضرت ابالفضل به خاطر ایمان بالایی که داشتند تا آخرین نفس از دین خدا حمایت کرد.
 وی ابراز کرد: ویژگی سوم این زن مرد آفرین که الگوی مادران شهدا است،  ظرفیت آفرینی است. این بانوی قهرمان پرور با تربیت درست ظرفیتی عظیم در فرزندان خود ایجاد کرده بود و این امر موجب شده بود که حضرت ابالفضل (ع) ظرفیت تحمل مشکلات را داشته باشد. رزمندگان اسلام نیز با الگو گرفتن از این مجاهد بزرگ در سخت ترین شرایط در برابر دشمن ایستادند. 
حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: برای رسیدن به مقام مجاهدان باید فرهنگ کار و تلاش مجاهدانه را در فرزندان خود ایجاد کنیم. اگر فرزندان ما اهل جهاد و تلاش باشند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. 
وی اظهار کرد: خداوند دوست دارد ما برای کسب رزق و روزی حلال تلاش کنیم. اگر انسان اهل تلاش باشد می تواند دشمن را به زانو در بیاورد مانند حضرت ابالفضل (ع) که یک تنه دشمن را به زانو درآورد. 
خطیب حرم رضوی ابراز کرد: اگر انسان اهل تلاش و کوشش باشد، نصرت الهی نیز شامل حال او می شود. در دروان هشت سال دفاع مقدس امکانات رزمندگان اسلام بسیار کمتر از امکانات و تجهیزات جنگی دشمن بود ولی آنها با توکل به خدا در برابر دشمن ایستادند و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کردند. 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی های حضرت ابالفضل (ع) تبعیت محض از ولایت بود. دیانت محور ولایت است اباالفضل العباس (ع) اگر در کربلا این همه افتخار آفرینی کرده است چون تسلیم امر ولایت بوده و هرگز خلاف امر ولایت عمل نکرد.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امروز دشمن می خواهد جوانان را از ولایت جدا کند ولی آنها با الگو گرفتن از سردار رشید کربلا تابع امر ولایت هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی