پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر کانون تخصصی شعر رضوی استان کرمان عنوان کرد؛
۱۴۰۲-۱۱-۰۲

برگزاری محافل شب شعر «ملکوت هشتم» در استان کرمان

دبیر کانون تخصی شعر رضوی استان کرمان عنوان کرد: همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی شب شعر رضوی با حضور خادمیاران شاعر استان برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، عباس نخعی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ رضوی و سیره امام رضا(ع) یکی از اهداف مهم و اساسی کانون شعر است، گفت: خادمیاران شاعر استان چهارشنبه های آخر هر ماه در این محفل اشعار خود را درباره امام رضا(ع)، سیره و فضائل گفتاری و رفتاری این امام همام، بارگاه منور رضوی، زیارت حرم مطهر رضوی و ثواب زیارتی ایشان قرائت می‌کنند. 
 نخعی بیان کرد: ۳۰ نفر از شاعران و مداحان ولایی و انقلابی  استان، عضو این کانون و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم با این کانون همکاری داشته‌اند.
وی از برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست تخصصی شب شعر ملکوت هشتم در یک سال گذشته توسط خادمیاران کانون تخصصی شعر رضوی استان خبر داد و گفت: این نشست‌ها به مناسبت‌های مختلف در دهه کرامت، دهه آخر ماه صفر، ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان و ماه رجب، میلاد حضرت علی(ع)، عید مبعث و ایام اربعین حسینی، هفته مقاومت و شهادت حاج قاسم سلیمانی و مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌ها توسط خادمیاران و شاعران ولایی استان برگزار می‌شود.
دبیر کانون تخصی شعر رضوی استان کرمان با تاکید بر اینکه این محفل ادبی و اشعار آئینی، رزق شاعر است، اظهار کرد: یک شعر ناب می‌تواند مکتب‌سازی کند همان‌گونه که حضرت حافظ پایه‌گذار مکتب است، حضرت مولوی، عرفان را در قالب تمثیل تبیین کرده است که بهتر از آن نمی‌شود تبیین کرد. 
نخعی از همکاری کانون تخصصی شعر رضوی با انجمن شعر دل عالم، انجمن شعر بسیج استان و انجمن شعر ملکوت خبر داد و گفت: حضور مداوم در نشست‌های ادبی و فرهنگی استان، معرفی و حضور شاعران خادمیار در جلسات و انجمن‌های شعر رضوی، تشرف در حرم مطهر رضوی و همکاری با برگزاری جشنواره شعر رضوی و بسیج هنرمندان استان و یادواره‌های شهدا و ... از دیگر فعالیت‌های این کانون است.
وی گفت: با هدف تبیین و توسعه فرهنگ رضوی و به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود سعی شده است تا با انجمن‌های مختلف در راستای برگزاری جشنواره‌های شعر ادبی و رضوی همکاری کنیم که خوشبختانه از طرف مسئولین استان مساعدت و مشارکت موثری شده است. 
وی با اشاره به اینکه روح اشعار آئینی ماندگار است اظهار کرد: چون اهل ‌بیت(ع) ماندگار و جاودان هستند در زمان قدیم هم آنچه از افکار و اندیشه می‌خواستند بیان کنند در شعر می‌گفتند و قرآن کریم فلسفه‌اش در حوزه شعر است لذا ما به عنوان خادم اهل بیت(ع) همواره سعی خواهیم کرد تا با قلم و شعر خود بتوانیم فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت اطهار(ع) را در بین نسل جوان تبین کنیم و انشاالله که این اشعار با عنایت خود حضرت رضا(ع) در دل محبین و عاشقان امام هشتم ماندگار شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی