پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۲

در شب میلاد حضرت جوادالائمه(ع) حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور بود

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت ابن الرضا حضرت جوادالائمه(ع)، حرم مطهر رضوی در شب میلاد این امام همام  غرق در نور و سرور و شادمانی بود.

به گزارش آستان نیوز، آسمان مشهد‌الرضا(ع) به یمن قدوم مبارک‌ترین مولود جوان اسلام، دردانه خورشید هشتم؛ حضرت جوادالائمه(ع) نور باران و ستاره باران شده است.
در این شب نورانی از در باب الجواد(ع) بوی عیدی و عطر گلاب صلوات به مشام می‌رسد و دلدادگان کوی رضا(ع) با دل‌هایی پر امید میهمان صحن و سرای رضوی شده‌اند تا میلاد یگانه فرزند خورشید هشتم را به محضر این امام رئوف و مهربان تبریک و شادباش عرض کنند.

هر چند صحن و سرای حریم ملکوتی هر روز و شب ملجاء و پناه عاشقان و خسته دلان است ولی در شب ولادت فرزند جود و سخا و در شبی که دل مولای عطوف و امام رئوف به یمن قدوم یگانه فرزندش غرق در سرور و شادمانی است، گدایان کوی رضا(ع) امید بیشتری به بذل عنایت امام مهربانی‌ها دارند.

در شب میلاد نخل سبز سایه افکن بوستان امامت و ولایت فرزند جود و سخا ویژه برنامه جشن و شادی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این محفل پر نور و سرور که با حضور جمع کثیری از نوجوانان رضوی همراه بود، با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید با نوای قاری و موذن عتبه کاظمیه؛ دکتر رافع العامری آغاز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این محفل نورانی با اشاره به اهمیت اعتماد و احترام به نوجوانان گفت: وجود بخشی با عنوان خادمیاران نوجوان در حرم مطهر رضوی نشان دهنده مورد اعتماد بودن این قشر از جامعه در مجامع فرهنگی-مذهبی است.
وی تصریح کرد: حضرت جوادالائمه(ع) در سنین کودکی و نوجوانی عالی‌ترین مقامات معنوی را طی کردند و در همین سنین ردای امامت به تن کردند. همچنان که عیسی بن مریم در گهواره اقرار به نبوت کرد امام جواد(ع) نیز در سنین کودکی به این مقام شامخ معنوی رسیدند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت جوادالائمه(ع) مبارک‌ترین مولود در جهان اسلام بودند و آن حضرت از سنین کودکی و نوجوانی مورد احترام و اعتماد مردم بودند و این امر نشان می‌دهد که برای رسیدن به مقامات بالای معنوی سن و سال شرط نیست و اعتماد احترام به نوجوان می‌تواند منشاء خیرات و برکات بسیاری برای جامعه باشد.

بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی برای دقایقی ارتباط زنده و مستقیم حرم مطهر رضوی با حرم مطهر امامین کاظمین و بارگاه نورانی امام جواد(ع) برقرار شد و زائران و مجاوران حریم ملکوتی در حالی که دست ادب بر سینه گذاشته بودند، زیارت نامه حضرت جوادالائمه(ع) را قرائت کردند.
در این مراسم همچنین از کتاب «فرزند خورشید» که در آن خلاصه‌ای از زندگی حضرت جوادالائمه(ع) و سخنان گهربار آن حضرت به قلم محمد هادی زاهدی به رشته تحریر در امده با حضور مدیر عالی حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

گفتنی است؛ زمزمه خوانی امیر کرامتی، نغمه خوانی سید مهدی ذاکری‌فرد، مدیحه سرایی علی‌اکبر حائری و سید امیر احمدی‌نیا از دیگر برنامه‌های جشن شب میلاد حضرت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی