پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۴

جشن باشکوه ۱۵۰۰ پدر و پسر مشهدی در حرم مطهر امام رضا(ع)

در آستانه میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، ۱۵٠٠ پدر و پسر مشهدی در حرم امام مهربانی‌ها گردهم آمدند و پسران حاضر در این محفل، روز پدر را در ساحت حضرت پدر، علی ابن موسی الرضا(ع) به پدرانشان تبریک گفتند.

به گزارش آستان نیوز، پدران و پسران مشهدی در ابتدای مراسم کنار هم نشسته و دست‌هایشان را به نشانه عهد و پیمان در هم گره کردند و با فریاد «لبیک یا حیدر»، « لبیک یا زهرا»،«لبیک یا رضا»،«لبیک یا مهدی»، «لبیک یا خامنه ای» میثاق جاودانه با ارزش های اسلامی و ایرانی و پاسداشت آنها بستند. 
سپس دست به دست هم دادند و ندای «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و با کودکان غزه همدردی کردند و عهد بستند با تمام نفرت از دشمنان ایران و اسلام برائت بجویند. 
«علی امین»، نوجوان مداح اهل بیت با صدای روح افزایش بر زیبایی جشن می افزاید و در مدح علی ابن ابیطالب اینگونه می خواند:

«تو دلها را بهاری کن علی جان
رها از بیقراری کن علی جان
تو یار هرچه مظلومی علی جان
تو نور حی قیومی علی جان» 

«جز او کسی تجلی پروردگار نیست
یعنی که او مثل علی استوار نیست

روزی تمام ماذنه ها جار می زنند
نامی شبیه علی ماندگار نیست

در حیرتم که با چه زبانی بیان کنم
والله که یارغار شدن افتخار نیست

هرکس که سنگ علی را به سینه زد
دامان مادرش بخدا لکه دارنیست»

در ادامه «عمو نواب» که برای اجرای برنامه ای شاد آمده بود،«بنام خدای پروانه های قشنگ» مراسم را ادامه داد تا برای بچه ها، خاطره ای شاد ایجاد و گل لبخند روی لبانشان بنشاند. 

سعید عباسی، مسئول برگزاری جشن پسران و پدران در گفتگو با آستان نیوز اظهار کرد: این هفته، میلاد جواد الائمه(ع)، روز پسر و میلاد حضرت علی(ع)، روز پدر را داشتیم که برای ایجاد فضای همدلی و محبت میان دانش آموزان پسر و پدرانشان مراسمی تدارک دیده شد تا لحظاتی خوش را در جوار بارگاه رضوی برایشان ایجاد کنیم.
به گفته وی، برگزاری این مراسم با رویکرد تربیتی در حرم رضوی می تواند به عنوان یک جشن با اثرگذاری مثبت در پررنگ تر کردن نقش پدران در پرورش پسرانشان در سالهای آینده نیز برگزار شود. 
وی به استقبال بی نظیر والدین از شرکت و ثبت نام برای حضور برنامه اشاره کرد و گفت: اگر رواق بزرگتری در اختیارمان قرار بگیرد  این جشن را در سالهای آینده با تعداد بیشتری از پدران و پسران برگزار می کنیم. 
به گفته او، طرح هایی مثل « نیمروز در بهشت» و «حلقه های نوجوانان» هم که  در حرم رضوی پایه گذاری شدند، مورد اقبال قرار گرفته اند و این نشان از تمایل خانواده ها به آموزش و پرورش فرزندانشان در حوزه مسائل اعتقادی، بویژه با رویکرد زیارت و در حرم مطهر رضوی داردـ
حسن ختام این مراسم، پسران دستهایشان را به قنوت بالا بردند و دوازدهمین آداب زیارت را بجا آوردند و برای شفای بیماران، برای رفع گرفتاری و بلا از مسلمانان عالم و برای سلامت پدران و مادرشان دعا کردند تا ملائکه از بارگاه منور ثامن الحجج(ع) دعایشان را به درگاه اجابت برسانند. 
 ۱۵۰۰ پدر و پسر مشهدی در پایان مراسم به زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شدند و شادباش عید میلاد را به ساحت آقای مهربانی ها ابراز کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی