پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۱۱-۰۴

ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه، نشانه‌ای برای هدایت امت بود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه نشانه‌ای بود که ما راه هدایت و صراط مستقیم را گم نکنیم.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) این بارگاه نورانی برگزار شد، گفت: ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه خدا یکی از معجزاتی است که شنیدن آن نه تنها برای ما که محبان آن حضرت هستیم، بلکه حتی برای پیروان دیگر ادیان و فرقه‌ها نیز جالب و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی امیرالمومنین(ع) را به عیسی بن مریم تشبیه کرده است، همانطور که ولادت عیسی بن مریم به صورت معجزه آسا بود، ولادت امیرالمومنین(ع) نیز همراه با معجزه بود چرا که آن حضرت تنها مولودی است که در درون خانه کعبه دیده به جهان گشوده است.
این کارشناس دینی افزود: یکی از نوادگان خلیفه دوم به نام «عَبدُالباقی العُمَر» که شاعری زبر دست بود، اشعار و قصیده‌های بسیار زیبایی در مدح امیرالمومنین(ع) سروده است و در اشعار خود به این نکته اشاره کرده است که علی(ع) بلند مرتبه‌ای است که از همه بالاتر است و اصلا بالایی و بلندی با او معنا و مفهوم پیدا می‌کند.
وی ابراز کرد: امام بزرگ حنفی‌های بغداد که فقهی برجسته بود در آخرین سال عمرش شرحی بر قصیده عبدالباقی نوشته و در این شرح گفته است که امیرالمومنین(ع) اگر در خانه کعبه به دنیا نمی‌آمد پس کدام خاک و کدام مکان آنقدر شرافت داشت که این مولود پاک در آن قدم بگذارد؟

حجت‌الاسلام کاشانی اضافه کرد: در زمانی که امیرالمومنین(ع) به دنیا آمد، خانه کعبه بت‌کده بود و خداوند که می‌خواست این خانه را توسط امیرالمومنین(ع) از وجود بت‌ها پاک کند، اراده کرد که این خانه محل تولد او باشد.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) با قدوم خود به خانه کعبه شرافت بخشید، اظهار کرد: علی(ع) امامِ امامان و قبله آنها بود، باید در خانه‌ای که قبله مسلمین است به دنیا بیاید تا رهپویان حقیقت راه هدایت و صراط مستقیم را گم نکنند.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: ما باید افتخار کنیم که خداوند امیرالمومنین(ع) را برای هدایت ما به دنیا آورد چرا که آن حضرت همه وجود و همه هستی خود را خرج کرد تا ما را به راه راست هدایت کند. او کسی بود که قبل از نزول وحی به پیامبری حضرت خاتم ایمان آورد و نور نبوت را در وجود پیامبر(ص) مشاهده کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی