پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برگزار شد؛
۱۴۰۲-۱۱-۰۴

گردهمایی بزرگ «دختران ماه» در حرم مطهر رضوی

به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، اجتماع پرشور و با نشاط «دختران ماه» با حضور ۴۲۵ دانش آموز مشهدی همزمان با جشن تکلیف ۲۰ هزار دختر در سراسر کشور برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، ستاره‌های درخشان مشهدی به پیشواز میلاد امام علی، پدر معنوی یتیمان رفتند و در این خجسته ایام، با سلام به محضر آقای مهربانی، امام ثامن، امام ضامن، برای رسیدن به قرب الهی به تکلیف رسیدنشان را جشن گرفتند. 
بیست هزار دخترگرامی از دختران کمیته امداد امام خمینی در سراسر کشور نیز همزمان با افتتاحیه این مراسم در سایه سار گنبد طلایی بهشت هشتم، آغاز بندگی شان را با شادی معنوی  و مومنانه خاطره آفریدند. 
در آغاز مراسم، گروه سرود «گلدسته های حرم» به عنوان سفیر فرهنگ رضوی با نغمه خوانی حسن شروع مراسم شدند: «کنار قرآن مهمون سفره نوریم؛ توی این راه /کنار قرآن باهم از تفرقه دوری؛ هستیم آقا/کنار قرآن زمینه ساز ظهوریم؛ انشالله»
مجری برنامه به بخشی از صحبت های رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد:«جشن تکلیف، عید دخترانی است که با خدای مهربان همکلام شوند و این رتبه با ارزش در عالم انسانیت است.»
در ادامه این جشن تولد معنوی، دختران به احترام معلمانشان برخواستند و بزرگترین گروه سرود دخترانه با همخوانی آنها شکل گرفت: 

«گل میکنه امید تو قلبم
 واسه نماز و روزه آمادم
حجب و حیای مادرم زهرا 
تو زندگی از یادم نمیره 

دختر ماه منم دختر ماه تویی
 تمام دخترای ایرانند
دختر ماه بیا، تو جمع ما بیا
 همه دخترای ایرانی طوفانند»

بختیاری، رئیس کمیته امداد خمینی ضمن تبریک جشن میلاد امام علی(ع) در این مراسم، اظهار کرد: برگزاری این جشن باشکوه در قطعه ای از بهشت و در جوار مضجع امام رضا(ع) و در رواق حضرت زهرا(س) پیام برای بیست هزار دخترمان دارد که در پناه امام رضا الگوی زندگیشان حضرت زهرا باشد. 

وی به انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد و آستان قدس اشاره و آن را دارای آثار ارزشمند و با برکت دانست. 
وی به تهیه بیست هزار بسته فرهنگی برای دختران ماه اشاره کرد و گفت: این بسته های
 به عنوان برکت و توسط خادمیاران رضوی به همراه پرچم امام رضا(ع) به خانه های این عزیزان اهدا شده و خواهد شد.
در ادامه مراسم الناز زاهدی، دختر شهید مدافع حرم محمد رضا زاهدی، سوگندنامه دختران ماه، دختران امام رضایی را در هشت بند قرائت و بچه ها با فریاد «یاامام رضا» با او عهد و پیمان بستند و دختر شهید زاهدی اینگونه خواند:« آقای پدر، امروز هدیه بیادماندنی تان به دستم رسیده و خوشحالم که مخاطب خاص خدا شده ام و عهد می بندم با توکل به اهل بیت (ع) با خدا دوست باشم و کارهایی که خدا دوست ندارد انجام ندهم، معنای نماز را یاد بگیرم، خود را از نامحرمان بپوشانم و حجب حیای حضرت زهرا را الگو قرار دهم، مسؤلیت پذیر باشم، مطالعه کنم و با تذهیب اخلاق و هشیاری از بانوان برجسته کشورم بشوم.»
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز همزمان با اقامه نماز در این مراسم، خطاب به دختران دانش آموز، گفت: خداوند را برای به تکلیف رسیدنتان شاکر باشید و از این سن مراقب خودتان باشید، مقید به نماز اول باشید که فضیلت دارد و دارای برکات فراوان است. 
وی تاکید کرد: هرکجا بودید، اذان گفتند اول نماز بخوانید که در اول وقت پاداش و فضیلتی است که در اوقات دیگر نیست. 
او از دختران ماه خواست: عهد کنید با خودتان و خدای خودتان حتی در مهمانی نمازتان را اول وقت اقامه کنید تا دیگران هم به شما اقتدا کنند. 
وی همچنین به دختران امام رضایی، گفت: دوم حجابتان را رعایت کنید و توجه داشته باشید که از امروز ملائکه اعمالتان را ثبت می کنند و در قیامت از شما سوال می شود.
وی به دختران حاضر در مراسم توصیه کرد: از امروز ادبتان در خانه و جامعه متفاوت باشد و درس خواندنتان از گذشته بهتر باشد؛ با دیروزتان فرق کنید، از امروز به تکلیف رسیده اید. 
وی در پایان سخنانش از دست اندرکاران برنامه قدردانی کرد که این مراسم با شکوه را در خانه امام رضا(ع) برگزار کردند. 
در انتهای مراسم دختران دانش آموز اولین نمازشان را به امامت تولیت آستان قدس رضوی برپا کردند.

گفتنی است؛ هفتصد مربی در طرح  «دختران ماه» آموزش دیده بودند تا بیست هزار از گلهای قشنگ این سرزمین به جشن عبادت فراخوانده شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی