پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۴

آیت‌الله علم‌الهدی: احداث رواق امیرالمومنین(ع)، اقدامی عظیم، ارزشمند و مدبرانه است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام جمعه مشهد، احداث رواق امیرالمومنین(ع) و افزایش فضاهای زیارتی در حرم مطهر امام رضا(ع) را اقدامی عظیم، ارزشمند و مدبرانه توصیف کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم آغاز عملیات احداث رواق امیرالمومنین(ع) که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: در آستان مقدس حضرت رضا(ع) با حُسن ابتکار، تدبیر و مدیریت تولیت محترم آستان قدس رضوی، اقدام بسیار جالب و عظیمی صورت گرفته است و آن هم اعتلای شعائر ولایت و شعائر نام های ائمه مقدس است.

وی افزود: نامگذاری صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی به نام اهل بیت و ائمه معصومین، همچون صحن امام حسن مجتبی(ع) و صحن پیامبر اعظم(ص) اقدامی در این جهت بوده و احداث رواق امیرالمومنین(ع) نیز در همین راستا است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: با ساخت این رواق، ضمن توسعه حریم حرم مطهر، مشکلات مربوط به کمبود فضای میزبانی از زائران نیز کاهش می‌یابد و فضای بیشتری در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به لزوم توسعه فضای عبادی در حرم مطهر رضوی ادامه داد: در حریم حرم رضوی با افزودن حتی یک متر فضا، مکانی برای افزایش میزان توسل و عبودیت پرودگار ایجاد می‌شود که چنین ویژگی و خاصیتی در هیچ نقطه دنیا جزء اعتاب مقدسه وجود ندارد.

وی افزود: با احداث این رواق جدید که مزین به نام حضرت علی (ع) است نیز یک فضای جدید برای بندگی و عبودیت خدا در حرم مطهر رضوی، آمیخته با نام ولایت اهل البیت(ع) به وجود می‌آید که بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: اینکه امروز مدیران آستان قدس رضوی تمام تلاش و جدیت خود را بر توسعه اماکن و فضای عبادی و زیارتی قرار داده‌ و شرایط اقتصادی و سیاسی هیچ دخالتی در آن ندارد، اقدام عظیم و ارزشمندی است که ناشی از توجهات خاصه خود حضرت رضا(ع) است.

 

شایان ذکر است رواق امیرالمومنین(ع) با ۱۳۰۰۰ مترمربع زیربنا، ۷۰۰۰ مترمربع فضای مسقف و ۶۰۰۰ مترمربع فضای روباز در حدفاصل صحن‌های غدیر، جمهوری اسلامی و پیامبر اعظم(ص) قرار دارد و با تلاش مهندسان فنی حرم مطهر رضوی تا اسفند ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. افزایش فضای سرپوشیده زیارتی، ایجاد فضای زیارتی روی بام، تحکیم و مقاوم‌سازی صحن جمهوری، ایجاد فضای برگزاری مراسم با ظرفیت ۶۰۰۰ نفر و بهبود دسترسی‌ها و سلسله مراتب تشرف به حرم از جمله ویژگی‌های این پروژه است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی