پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۵

تجلیل از واقفان رضوی در همایش منطقه‌ای وقف در شمال کشور

در آستانه شب ولادت حضرت علی(ع) و با رویکرد تکریم و تقدیر از واقفان رضوی، همایش منطقه‌ای وقف در شمال کشور به میزبانی شهرستان ساری، به همت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این همایش گفت: وقف، بهترین مدل برای مردمی شدن اقتصاد در کشور است و وقف اموال و دارایی‌ها به نام حضرت رضا(ع) و برای خدمت‌رسانی به مردم، باعث می‌شود تا نام واقفان نیک‌اندیش ماندگار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری اظهار کرد: وقف مانند چشمه‌ای همیشه جوشان است که ثمره‌ای جاویدان دارد.
او با اشاره به قدیمی‌ترین موقوفه رضوی در شمال کشور خاطرنشان کرد: این موقوفه که در شهر ساری قرار دارد، متعلق به «سید جلال‌الدین شهر آشوب» است که در سال ۹۵۰ هجری قمری وقف آستان آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) شده است.
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: در مجموع استان‌های مازندران، گیلان و گلستان، ۱۵ موقوفه به مساحت بالغ بر ۶۰ میلیون متر مربع از سوی واقفان خیراندیش وقف آستان قدس رضوی شده است.
او از اختصاص بیشترین موقوفات رضوی در مازندران و گلستان پس از خراسان رضوی خبر داد و افزود: واقفان در این سال‌ها بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی خود را وقف آستان پر مهر امام رضا(ع) کرده‌اند.
اصغری با اشاره به هزینه کرد موقوفات منطبق بر نیات واقفان تصریح کرد: اجرای دقیق وقفنامه‌ها باعث شده شمار واقفان آستان قدس هر سال افزایش یابد که این اتفاق مبارک را مرهون عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) هستیم. 

گفتنی است در چهارمین همایش منطقه‌ای وقف که به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد، از ۱۴ واقف رضوی، ۴ خیر و خانواده ۳ شهید خطه شمال کشور در  استان‌های مازندران، گیلان و گلستان تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی