پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۵

افتتاح کانون خدمت رضوی امامزاده هاشم(ع) شهر نوبران همزمان با سالروز امام علی(ع)

همزمان با چهارشنبه‌ امام رضایی و در شب میلاد امام علی(ع)، کانون خدمت رضوی امامزاده هاشم(ع) شهر نوبران افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی، در مراسمی با حضور امام جمعه شهر نوبران، دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه و جمعی از مسئولان شهر نوبرانه و خادمیاران رضوی کانون محله‌ای خدمت رضوی امامزاده هاشم(ع) افتتاح شد.
در این آیین پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشا و قرائت قرآن توسط خادمیار رضوی استاد جلیلیان، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) با حضور نمازگزاران مسجد ولیعصر(عج) زمزمه شد.
سید رضا طباطبایی دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه هدف از تشکیل کانون‌ها را تشریح و به فلسفه فعالیت کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) نجات بخش جامعه بشری است و شهدای ما پرورش یافته مکتب علوی، فاطمی و رضوی هستند و باید در اشاعه این فرهنگ تلاش کنیم.
وی گفت: هر خدمتی که در هر نقطه از این کره خاکی به نیت امام رضا (ع) انجام شود به منزله خادمی امام رئوف خواهد بود و باید با ترویج فرهنگ رضوی نوجوانان و جوانان خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنیم. 
وی راه اندازی کانون خدمت رضوی شهر نوبران را با هدف فقرزدایی و تحقق عینی خدمت کریمانه و جهاد عالمانه و ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت مردم دیندار و دوستدار اهل بیت عنوان کرد.
در ادامه محمدنبی محمودی‌فر مسئول کانون شهر نوبران در سخنانی شناسایی نیازمندان و حمایت از آنان، اعزام زائران به مشهد مقدس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این کانون در نوبران بیان کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام دادخواه امام جمعه نوبران به ابعاد سیاسی و اجتماعی زندگی امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: حمایت مردم از حاکمیت و دین یک ضرورت است و زمینه تشکیل یک تمدن اسلامی را فراهم خواهد کرد.
حجت الاسلام ذکری امام جماعت مسجد در این آیین در سخنانی به بیان فضیلت‌ها و اعمال وارده در ماه رجب پرداخت و گفت: اعتکاف مهم‌ترین عمل در این ماه با فضیلت است. اخلاص در عمل شرط قبولی عبادات و بندگی محض باریتعالی است.
مولودی خوانی ولادت با سعادت حضرت امام علی(ع) توسط برادر اخوان از ذاکرین اهل بیت، اجرای سرود توسط کانون قرآنی خدمت رضوی ساوه و توزیع نبات تبرکی و اطعام تبرکی از دیگر برنامه‌ها بود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی