پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۵

همایش منطقه‌ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور درمازندران برگزار شد

همایش منطقه‌ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور به میزبانی ساری برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از مازندران ؛حجت الاسلام اصغری مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: این همایش با هدف نشر فرهنگ وقف و تکریم واقفین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان برگزار شد. 
وی گفت: وقف و نذر در آستان قدس رضوی به قدمت عشق و ارادتی است که در دل مردم این آب و خاک به اهل بیت پیامبر (ص) ریشه دوانده است.
حجت الاسلام اصغری بیان کرد: بعد از مشهد، مازندران بیشترین موقوفات را به خود اختصاص داده است و دومین مجموعه وقف نامه های موجود آستان قدس متعلق به شمال کشور است.

عزم آستان قدس رضوی در اجرای نیات واقفان
وی افزود: آستان قدس رضوی عزم خود را در اجرای نیات واقفان و حفظ و حراست از موقوفه‌هایی مصروف می‌دارد که با نیاتی برخاسته از خیرخواهی و نهایت ارادت تقدیم ساحت امام رضا(ع) شده است.
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به  بخش‌های مختلف وقف و انواع وقف یادآور شد: رویکرد وقف در حوزه سلامت، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی حرم‌ مطهر، وقف خدماتی حرم مطهر و وقف علم و فن آوری است.
حجت الاسلام اصغری گفت: وقف در حوزه خدمات اجتماعی بسیار وسیع است و محرومیت‌زدایی، اشتغال زایی، توانمندسازی، ارائه خدمات و تسهیلات به زائران و مجاوران، توسعه مشارکت‌های اجتماعی با محور قرار دادن تشکل‌های مردم نهاد برخی از عرصه‌های این حوزه است.

گسترش فرهنگ وقف در سطوح درآمدی مختلف 
وی افزود: بسیاری از مردم نمی‌توانستند اموال خود را وقف کنند و بر این نظر بودند که با مبالغی خرد نامشان در زمره واقفان رضوی ثبت و درج شود که حوزه وقف مشارکتی شروع به کار کرده است و افراد می‌توانند با حداقل یک‌میلیون تومان در این وقف مشارکتی رضوی شرکت کنند.
به گفته مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، سامانه برخط وقف رضوی vaghf.razavi.ir پذیرای وقف هموطنان در بخش‌های مختلف است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت وقف خود را ثبت کنند.
حجت الاسلام اصغری گفت: در بخش وقف سلامت هم که از دیگر حوزه‌های وقف است، مکان‌های مختلفی از جمله بیمارستان رضوی، دارالشفای امام رضا(ع)، بیمارستان امام رضا(ع) در تربت جام، چناران و مشهد، بیمارستان منتصریه و دیگر موارد بر محور وقف سلامت در حال فعالیت و گسترش است و امیدواریم در سراسر کشور این امر نهادینه شود و افراد به سمت وقف‌های مختلف رفته و به این امر اهتمام ورزند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی