پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با روز نیمه رجب؛ 
۱۴۰۲-۱۱-۰۷

ویژه برنامه رحلت حضرت زینب(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با روز نیمه ماه رجب ویژه برنامه رحلت بانوی صبر و استقامت؛ حضرت زینب (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در سالروز وفات شهادت گونه اسوه صبر و استقامت، پیام آور کربلا ؛ حضرت زینب کبری(س) ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حاتمی در این ویژه برنامه با اشاره به شخصیت والای عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار در نهایت عفت و حجاب بودند به همین خاطر به اسارت رفتن ایشان در حالی که پوشش در شأن خود نداشتند، برای اهل بیت(ع) بسیار گران تمام شد. 

وی تصریح کرد: زینب کبری(س) در دوران اسارت سختی های فراوانی متحمل شدند و شعرای بسیاری در این مورد شعر گفته اند که هر کدام از این اشعار بیانگر وقایع سختی که بر این بانوی بزرگوار و دیگر اسرای کربلا وارد شده، است. 

این کارشناس دینی همچنین با اشاره به فضیلت های ماه رجب، بیان کرد: یکی از بهترین اعمال در این ماه، تشرف به زیارت خانه خدا که به آن عمره رجبیه گفته می شود، است و دیگری تشرف به زیارت ائمه معصومین(ع) به ویژه زیارت امام رضا(ع) است. 

وی ابراز کرد: زیارت امام رضا (ع) در این ماه حتی با فضیلت تر از زیارت سیدالشهدا (ع) در کربلا است‌. به همین خاطر باید اهتمام ویژه ای به زیارت حضرت رضا(ع) در این ماه داشته باشیم. 

حجت الاسلام حاتمی اظهار کرد: از دیگر اعمالی که انجام آن در این ماه سفارش شده، روزه گرفتن است‌. در روایات اسلامی آمده که روزه ماه رجب برای عالم برزخ بسیار منفعت دارد .
گفتنی است؛ در این مراسم مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ رحلت جانسوز عقیله بنی هاشم، مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی