پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از حال و هوا و جزئیات برنامه اعتکاف های اصفهان و تهران موسسه جوانان آستان قدس رضوی جویا شدیم؛
۱۴۰۲-۱۱-۰۷

چیستی، چرایی و چگونگی عشق خدا موضوع اعتکاف های «بی نهایت عاشقی»

مسئول فرهنگی اعتکاف بی نهایت عاشقی در اصفهان، گفت: محتوای کتاب عشق خدا که در دسترس معتکفان در اعتکاف های مرتبط با موسسه جوانان آستان قدس رضوی، قرار دارد، در خصوص چیستی، چرایی و چگونگی ارتباط و عشق خداوند با بیان ساده و روان است.

حجة الاسلام و المسلمین جندقیان، مدرس حوزه علمیه اصفهان و رابط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در شهر اصفهان در گفت وگو با آستان‌نیوز در خصوص اعتکاف بی نهایت عاشقی اظهار کرد: برای اعتکاف امسال نوجوانان و جوانان بسیاری اعلام آمادگی کردند که با توجه به زمان مقرر ثبت‌نام و بسته شدن سایت، پذیرای 170 نفر از این نوجوانان هستیم. این جوانان و نوجوانان متولدین سال های 80 تا 88 هستند. 

وی تصریح کرد: برای این تعداد معتکف، 9 مربی و سرگروه قرار داده شده است که اکثرا دهه هشتادی و در این سه روز با معتکفان همراه هستند. برنامه های خاص این اعتکاف به صورت سین برنامه توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی تنظیم شده است که شامل مناجات خانی، حلقه‌های کتابخوانی، سخنرانی، مولودی، اعمال ام‌داوود، روضه وفات حضرت زینب(س) است. همچنین بازی‌های فکری خاصی طراحی شده است که در کنار خلوتگاه و مناجات بازی‌هایی به صورت دسته‌جمعی صورت گیرد. 

جندقیان بیان کرد: محتوای مباحث گروه‌ها، کتاب عشق خدا نوشته حجه الاسلام وکیلی و توسط موسسه جوانان آستان قدس به چاپ رسیده است که در قالب پک های هدیه اعتکاف برای معتکفان در مراسم افتتاحیه هدیه داده شده است. در این بسته نمک متبرک، گلاب متبرک امام رضا(ع)، پیکسل و کتاب عشق خدا قرار داشت. 

این مدرس حوزه علمیه اصفهان در خصوص عنوان بی نهایت عاشقی گفت: این اعتکاف شیرین با عنوان «بی نهایت عاشقی» در سراسر کشور طراحی شده است زیرا گاهی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان در خصوص عشق و محبت فقط در خصوص عشق مجازی و انسانی معطوف است فلذا این اعتکاف فرصت مناسبی است که دل و ذهن نوجوانان برای عاشقی و محبت خداوند بی نهایت آماده شود و این عشق را در این ایام مبارک به جان های خود بچشانند. همچنین استعداد این عشق الهی باتوجه به فطرت انسان ها در درون آن ها قرار داده شده است پس اگر بتوانیم در جوانی این عشق را به جان خود بچشانیم بسیار  موفق‌تر بوده و زندگی و عبادت شیرین‌تری را تجربه خواهیم کرد. 

وی در خصوص محتوای کتاب عشق خدا که از محتواهای اصلی این اعتکاف است، اضافه کرد: محتوای کتاب عشق خدا که در دسترس معتکفان قرار دارد، در خصوص چیستی، چرایی و چگونگی ارتباط و عشق خداوند با بیان ساده به صورت مفید و حداکثر نوشته شده است. همچنین برنامه‌های اعتکاف به صورت اجباری نبوده است و معتکفان بنا بر میل شخصی خود در مراسم ها شرکت می‌کنند. 
 

170 بی نهایتی در تهران

ما در ادامه با تولایی فر، رابط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در شهر تهران و مسئول فرهنگی اعتکاف «بی نهایت عاشقی» این شهر هم همکلام و از اعتکاف تهران جویا شدیم. او گفت: این مراسم در مسجد جامع امام حسن(ع) لواسان با تعداد 170 معتکف جوان و نوجوان در حال برگزاری است. برای این اعتکاف سه روزه علاوه بر برنامه‌های متعدد محتوایی، برنامه‌هایی نظیر فوتبال دستی، پینگ پنگ، بازی‌های گروهی و .. طراحی شده است. 

وی در خصوص عنوان بی نهایت عاشقی گفت: بی نهایت عاشقی به منظور بی نهایت بودن عشق پروردگار است که در تلاش هستیم بتوانیم در این سه روز تا حد ممکن این عشق را در درون خود افزایش داده و با این عشق در بقیه ماه‌های سال به زندگی بپردازیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی