پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۸

احیای بازارهای استانی شرکت شهاب یار در سال ۱۴۰۲

شهاب یار یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که فعالیت خود را از سال 1382 به منظور ارائه خدمات پس از فروش به شرکت شهاب خودرو آغاز کرد و به تدریج با توسعه فعالیت‌های خود در سطح کشور توانست در رتبه‌بندی شرکت‌‌های ISQI به عنوان یکی از سه شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات در بخش خودروهای تجاری و مسافری مطرح شود. اگرچه این شرکت در چند سال اخیر مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده، اما امسال در کنار تامین قطعات مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور، موفق به توسعه همکاری با بخش خصوصی، بازگشت مشتریان سابق، دریافت نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و... شد.

سیامک میراحمدی سرپرست شرکت شهاب یار در گفت‌وگو با آستان نیوز، جزئیات بیشتری از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت در سال 1402 مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید.
 

خدمات پس از فروش این شرکت صرفا به شرکت شهاب خودرو ارائه می‌شود یا مشتری بخش خصوصی هم دارید؟
شرکت شهاب یار از اواخر دهه 90 جهت‌گیری جدیدی را در کسب و کار خود آغاز کرد و علاوه‌بر ارائه خدمات به محصولات شرکت شهاب خودرو، همکاری با شرکت اتوبوسرانی تهران را در صدر برنامه‌های خود قرار داد. منتهی این موضوع از دو منظر قابل نقد است؛ نخست این‌که داشتن فقط یک مشتری به طور قطع شرکت را در آینده با مشکل مواجه می‌کرد، از طرفی زمان‌بر بودن فرایند تسویه مالیِ خدمات ارائه شده به یک مشتری و دشواری‌ وصول مطالبات، موضوع دیگری بود که شهاب یار را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کرد و به تبع آن باعث از دست دادن سایر مشتری‌ها می‌شد. این روند برای بیش از یک دهه ادامه داشت اما رویکرد شرکت در سال جاری تغییر کرد و با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، نه تنها بر سختی‌ها فائق آمده‌ایم، بلکه علاوه‌بر برقراری ارتباط با مشتریان بخش‌های خصوصی، بازارهای پیشین در برخی استان‌های کشور نیز احیا شده است.
 

در خصوص دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال جاری بفرمایید؟
اکنون پس از گذشت حدود 6 ماه فعالیت بی‌وقفه بازاریابی، شاهد بازگشت مشتریان شهاب یار هستیم و این شرکت همکاری دوباره‌ای را با مشتریان پیشین خود همچون سازمان اتوبوسرانی در شهرستان‌هایی نظیر کرمان، کاشان، همدان و... آغاز کرده است. در گام دوم هم سعی شد موجودی انبار شرکت با مشارکت تامین‌کنندگان معتبر بازار تکمیل شود که این اقدام یک شراکت سودآور دو جانبه برای شهاب یار و تامین‌کنندگان است، بدین صورت که تامین‌کنندگان بخشی از محصولات خود را از طریق شهاب یار عرضه کرده و شرکت پس از فروش قطعات، نسبت به تسویه مالی با آن‌ها اقدام می‌کند. اقدام دیگر در سال جاری دریافت دو نمایندگی خدمات پس از فروش است، در حال حاضر این شرکت علاوه‌بر شهاب خودرو، نمایندگی خدمات پس از فروش پارسیان موتور مانلی و پیشرو دیزل آسیا را دریافت کرده و قرار است به محصولات تولیدی این مجموعه‌ها، خدمات پس از فروش ارائه شود. امسال همچنین تعیین تکلیف یونیت‌های تعمیراتی امانی شرکت واحد تهران که مربوط به سال‌های گذشته بود، در دستور کار قرار گرفت و از 443 دستگاه یونیت تعمیراتی امانی هم اکنون بیش از 375 یونیت تعمیر و تحویل داده شده است. پرداخت حدود 70 میلیارد ریال برای تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران از ابتدای سال 1402، تقسیط و پرداخت 30 درصد نقدی مالیات عملکرد سال‌های 1396 تا 1400 و مالیات بر ارزش افزوده بخشی از سال 1401 و همچنین دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به ارزش 57 میلیارد ریال، بخشی دیگر از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری به شمار می‌رود.
 

در حال حاضر شهاب یار چه تعداد از قطعات مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور را تامین می‌کند؟
این شرکت بيش از 400 قطعه مورد نیاز اتوبوس‌ها را تامین و توسط فروشگاه مرکزي خود عرضه می‌کند. اين قطعات عموماً مربوط به انواع اتوبوس‌های توليد شده توسط شرکت شهاب خودرو و در بعضي از موارد مربوط به قطعات ساير توليدکنندگان و واردکنندگان اتوبوس در کشور است. شهاب یار علاوه‌بر تامین قطعات، ارائه سرویس‌های فنی مربوطه به خودروهای سبک داخلی را به صورت محدود آغاز کرده است.
 

چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارید؟
در حال حاضر الگوبرداری از تعمیرگاه‌های مدرن و موفق، آموزش کارکنان و جذب نیروهای جوان و خوش فکر در اولویت قرار دارد. هدف بعدی ایجاد یک مرکز استاندارد برای ارائه خدمات فنی است، چرا که محل فعلی فاقد استانداردهای لازم یک تعمیرگاه مدرن می‌باشد. گام بعدی عقد قرارداد نمایندگی و ارائه خدمات به سایر تولیدکنندگان خودروهای تجاری است که با اجرای آن نه تنها حجم فعالیت‌های شرکت افزایش پیدا می‌کند، بلکه به هدف اصلی که افزایش درآمد و دسترسی به منابع متنوع درآمدی است، دست خواهیم یافت. در کنار این موارد ارائه خدمات به بازار ماشین‌آلات صنعتی نظیر لیفتراک، ریچ تراک، لودر، ژنراتور و... با امکانات پیمانکار مدنظر است که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بازار جذاب و فوق‌العاده سودآوری دارد. علاوه‌ بر موارد ذکر شده، ارائه خدمات اورهال فنی و اتاق‌سازی به شرکت‌های اتوبوسرانی و بهره‌برداران بخش خصوصی و ارائه خدمات در شهرستان‌ها با همکاری بخش خصوصی، اهداف دیگری می‌باشد که در دست پیگیری است. به تازگی نیز آمادگی خود را برای ارائه خدمات کامپوزیتی و فایبرگلاس و خدمات تخصصی کولر به شرکت واحد تهران اعلام کرده‌ایم.
با توجه به ارائه خدمات فنی از سوی شهاب یار به انواع محصولات مسافری(اتوبوس و ون) با برندهای رنو، بنز، کامینز، مان، فیات و...، این شرکت در تلاش است به عنوان یک مجتمع خدمات خودرویی با قابلیت ارائه خدمات به تمام محصولات مسافری در سطح کشور معرفی و مطرح شود و مجموعه‌ای از قطعات و لوازم یدکی را با برند انحصاری شهاب یار روانه بازار کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی