پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۸

عزاداری زائران حرم رضوی در شام رحلت عقیله بنی هاشم(س) 

زائران حرم حرم مطهر رضوی در شام رحلت جانسوز عقیله بنی هاشم؛ حضرت زینب کبری(س) به عزاداری و سوگواری پرداختند. 

به گزارش آستان نیوز، شام رحلت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری(س) یادآور مصائب آن حضرت در جریان واقعه خونین عاشورا و بعد از آن اسارت اهل بیت(ع) است و در این شب پر حزن و اندوه زائران حرم مطهر رضوی با حضور در رواق بزرگ امام خمینی(ره) در مراسم سوگواری رحلت این بانوی مُجلَّله شرکت کردند و بر مظلومیت او اشک ماتم ریختند. 
مراسم شام رحلت حضرت زینب کبری (س) دقایقی بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله با صدای امیر عارف آغاز شد و در ادامه شرکت کنندگان از شعرخوانی شاعر آئینی اهل بیت(ع)؛ سید علی نقیب بهره مند شدند. 
حجت الاسلام والمسلمین محسن حسین زاده؛ کارشناس دینی و سخنران این مراسم با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت بودند، اظهار کرد: به میزانی که درجات ایمانی انسان بالاتر باشد امتحانات و ابتلائات او نیز در زندگی بیشتر می شود. 
وی تصریح کرد: تحمل سختی ها و ابتلائات زندگی موجب ترفیع درجات معنوی انسان می شود. بنابراین باید همیشه دعا کنیم که در سختی های زندگی که همه امتحانات الهی هستند پیروز و سربلند شویم . 
این کارشناس دینی افزود: گاهی به وجود مشکلات و سختی های زندگی و به خاطر گناهانی است که مرتکب می شویم ولی برخی اوقات هم گرفتاری های زندگی به خاطر این است که خداوند می خواهد بر درجات معنوی ما بیفزاید. 
وی عنوان کرد: انسان مومن همواره با استغفار و توبه به درگاه باریتعالی سعی می کند بلاهایی که بر اثر گناه نازل می شود را از خود دور کند ولی چنانچه در زندگی با بلا و یا گرفتاری مواجه شد صبر و بردباری پیشه می کند. 
حجت الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث سربلندی ما در مواجهه با ابتلایات می شود، تقویت ایمان و بنیه روحی است که در قرآن به ما دستور داده که در هنگام مشکلات از دو عنصر صبر و نماز استعانت بجوییم. 
وی یادآور شد: انسان مومن از فولاد هم سخت تر است و اجازه نمی دهد که مشکلات او را از پا در بیاورد و همواره برای تقویت روحی و جسمی خود تلاش می کند تا بتواند در زمان ظهور یاری گر امام زمان(عج) باشد. 
گفتنی است؛ مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)؛ امیر کردی و ابراهیم احمدی از دیگر برنامه های سام رحلت حضرت زینب کبری(س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی