پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۸

عطر و بوی رضوی در مراسم اعتکاف شهرستان اراک

خادمیاران رضوی از دانش‌آموزان معتکف ماه رجب در حسینیه شهدا و مادران و دختران معتکف در مسجد و مصلی بیت المقدس اراک تجلیل کردند.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی، امسال شاهد حضور پرشور و تاثیرگذار دانش‌آموزان اراکی در اعتکاف بودیم که نویدبخش روح معنوی در کالبد فضای جامعه است و به امید خدا با این حرکت‌های بزرگ فرهنگی، دشمن را از نسل جدید نیز ناامید خواهد کرد.
جوانان و نوجوانان بویژه دختران مسئولیت مهمی را بر عهده دارند و برای نقش‌‌پذیری بایستی مسلح به تعالیم انسان‌ساز اسلامی شوند لذا آشنایی و شرکت در این مراسم معنوی یک اقدام مهم به حساب می‌آید.
 خادمیاران رضوی نیز در آخرین روز از ایام البیض ماه مبارک رجب با توجه به این امر مهم در جمع دانش‌آموزان معتکف در حسینیه شهدا اراک حاضر شده و با قرائت صلوات خاصه و اهدای تبرکی، گفتگوی صمیمی و عکس یادگاری، شور رضوی را بین این عزیزان ایجاد کردند و آنان را با دعای خیر بدرقه کردند.
همچنین آنان هنگام اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در جمع بانوان معتکف حضور پیدا کرده و با قرائت صلوات خاصه و اهدای تبرکی حرم مطهر رضوی بانوان محترم را بدرقه و دل‌ها را در لحظات پایانی اعتکاف روانه صحن و سرای سلطان علی ابن موسی الرضا(ع) کردند.
شایان ذکر است امسال در منطقه یک ۵۱۰ نفر، در منطقه دو ۶۵۰ نفر و در منطقه سه اراک نیز تعداد ۱۰۴۰ نفر و در مجموع ۲۲۰۰ نفر به همت کانون‌های خدمت رضوی محله‌ای در مساجد اراک در ایام البیض ماه مبارک رجب معتکف شدند. 
خادمیاران و یاوران رضوی در کانون‌های محله‌ای با تلاش برای جذب حداکثری نوجوانان نسبت به مسائل معنوی، اعتقادی اقدام به برپایی کرسی تلاوت رضوی، حلقه‌های معرفتی، سخنرانی پیرامون مهدویت، سیره و اخلاق رضوی، بیان احکام ولایی، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، برپایی کارگاه خودشناسی، مناجات خوانی و مداحی کرده و رنگ و بویی رضوی به این محافل نورانی بخشیدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی