پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۰۹

یازدهمین مراسم هیات هشتم هیئت خادمیاران رضوی قم برگزار شد

یازدهمین مراسم هیات هشتم هیئت خادمیاران رضوی استان قم هفتم بهمن همزمان با شام شهادت حضرت زینب کبری(س) درحرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور جمع کثیری از خادمیاران و یاوران رضوی برگزار شد.

 به گزارش آستان نیوز از قم، در این مراسم حجت‌الاسلام سعید شحیطاط، از وعاظ مطرح و روحانیون حوزه علمیه قم به بیان مناقب حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: حضرت زینب کبری(س) به دنیا آمد تا صبر و شکیبایی و صلابت زنانگی را با حضور بی‌مانندش معنا ببخشد.
وی افزود: حضرت زینب(س) چه زیبا فرمود: «ما وسیله‏ ارتباط خدا با مخلوق‏‌هاى او هستیم. ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاکی‌ها، راهنماهاى روشن خدا و وارث پیامبران او هستیم‏.» 
حجت‌الاسلام شحیطاط با بیان اینکه اهل معرفت حضرت زینب(س) را شریکت الحسین می‌دادنند تصریح کرد: نقشی که این بانوی بزرگوار در نهضت عاشورا ایجاد کرد بی نظیر است حضور مبارک این بانو در آن لحظات سخت آرام بخش ابا عبدالله الحسین(ع) و اهل بیتش بود. 
وی افزود: حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) تا مدتی که زنده بود با برپایی مجالس سوگواری برای برادرش مردم را نسبت به وقایع عاشورا آگاه کرد و باعث ماندگاری قیام ابا عبدالله(ع) شد.
گفتنی است؛ مداحی، سینه‌زنی و شعرخوانی در وصف حضرت زینب(س) از دیگر برنامه‌هایی بود که در گرامیداشت سالروز وفات بانوی صبر حضرت زینب(س) انجام شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی