پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۱۰

انتشار بیش از ۳۹۰ عنوان کتاب در خارج از کشور توسط خادمیار رسانه‌ای کرمان

نعیم احمدی‌نژاد فرسنگی، خادمیار رسانه‌ای استان کرمان موفق شد ۳۹۴ عنوان کتاب که به زبان‌های مختلف‌ نیز ترجمه شده است در خارج از کشور منتشر کند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، نعیم احمدی‌نژاد فرسنگی در رابطه با دلایل انتشار کتب خود به زبان‌های مختلف‌ گفت: متاسفانه بازار کتاب ایران این روزها به آثار ترجمه نویسندگان، هنرمندان، سیاستمداران و ورزشکاران خارجی تبدیل شده، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از دهه ۷۰ نسبت به ترجمه آثار بومی و آشنا کردن مخاطبان خارجی با کتاب‌های ایرانی تأکید کرده‌اند و در دیدارهای مختلف، ایجاد یک «نهضت ترجمه» در این مسیر را لازم دانسته‌اند.
احمدی‌نژاد فرسنگی در رابطه با موضوع کتاب‌های منتشر شده گفت:‌در طول ۱۲ سال گذشته، ۳۹۴ جلد کتاب به همراه ترجمه‌های آن به زبان‌های مختلف در خارج از کشور منتشر کردم‌ که اغلب به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شدند و کلیه مجوزهای قانونی اروپا و آمریکا را دریافت کردند و در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی انتشار یافتند. 
وی اضافه کرد: کتاب «فاتح قله عشق» با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ۱۸ زبان زنده دنیا در خارج از کشور منتشر شده است. کتاب «مرگ سرطان» برگرفته از اختراعات بنده به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و در خارج از کشور انتشار پیدا کرده است. 
احمدی‌نژاد فرسنگی با بیان اینکه در طول این سال‌ها کتاب‌های زیادی با موضوعات مختلف در خارج از کشور منتشر کردم افزود: از جمله آنها کتاب‌هایی با موضوع سبک و سیره شهدای دفاع مقدس است که می‌توان به کتاب های «مجسمه تقوا» (زندگی به سبک شهید عبدالمهدی مغفوری)، شهید یوسف الهی، شهید علی ماهانی، شهید حاج یونس زنگی آبادی، شهید اکبر جهانشاهی و ... اشاره کرد.
وی ادامه داد: در رابطه با کتاب‌های ملی و مذهبی می‌توان از  کتاب‌هایی همچون‌ خلیج همیشگی فارس ایران، جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)، هلوکاست ایرانی، سوغات زهر آلود فرانسوی، ایران در برابر کرونا و تحریم، تروریست‌های مجاهدین خلق، صهيونيسم؛ اختراع بريتانيا و زن، زندگی، ایرانی نام برد.
وی گفت: با توجه به اینکه ۲۰ اختراع ثبت شده داخلی و خارجی در زمینه گیاهان دارویی دارم، کتاب‌های زیادی نیز در رابطه با طب سنتی ایران به زبان‌های مختلف در خارج از کشور منتشر کردم که کتاب ده جلدی تغذیه و سلامتی از جمله آنهاست و یکی از کتاب‌های پرفروش در خارج از کشور شناخته شده است.
 احمدی نژاد فرسنگی افزود: کتاب شهر رضوی در رابطه با سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) در تربیت اخلاقی افراد جامعه به ۱۲ زبان زنده دنیا، توسط ۱۲ ناشر اروپایی در خارج از کشور منتشر شده که در دسامبر ۲۰۲۳ این کتاب موفق شد‌ جایزه بین المللی یک جشنواره عربی را کسب کند و به زودی تندیس این کتاب به موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی