پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛
۱۴۰۲-۱۱-۱۱

تقویم قدس رضوی 1403 منتشر شد / تقویمی با 39 سال سابقه انتشار

تقویم قدس رضوی، با 39 سال سابقه انتشار، رویکردی مذهبی، انقلابی و تاریخی دارد و هدفش ارائه سالنامه‌ای در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی است، از این‌رو این تقویم با تأکید بر جریان گفتمان امامت و ولایت، انقلاب اسلامی و شیوه زندگی دینی، فراهم آمده است و به نیازهای معرفتی، اعتقادی، اخلاقی و انقلابی اهتمامی ویژه دارد.

به گزارش آستان نیوز، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همه‌ساله به تهیه و توزیع تقویم قدس رضوی با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد اقدام کرده است. این تقویم همواره با استقبال فراوانی از سوی مراکز پژوهشی، علمی و جامعه اسلامی و ایرانی مواجه شده و علاقه‌مندان بسیاری دارد. در آستانه نزدیک شدن به ایام پایانی سال و در آستانه فرارسیدن سال نو‌، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تقویم سال 1403 را تهیه و آماده توزیع کرده است.
این اثر برای دستیابی به اهدف خویش اموری همچون، استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معتبر متناسب با مناسبت‌های روز به گونه‌ای که استفاده از آن به تفسیر و توضیح نیاز نداشته باشد و گاه چند مناسبت روز را پوشش دهد، توجه به روایات امام رضا(ع) و کتاب عیون اخبارالرضا(ع) و ارائه ترجمه متقن، روان و شیوا از آیات و روایات و همچنین استفاده از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری متناسب با مناسبت‌های روز، به ویژه استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب و... را مورد توجه قرار داده است.
همچنین درج مناسبت‌های انقلابی، تاریخی، مذهبی، ملی و جهانی، درج ساعت شرعی اوقات نماز مشهد و تهران و نیز اوقات قمر درعقرب بر مبنای استخراج موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اطلاعات گوناگون و کاربردی در پایان تقویم، شامل فهارس، جدول خلاصه زندگی ائمه اطهار(ع) تعطیلات در یک نگاه، گزیده مناسبت‌ها، تقویم در یک صفحه مربوط به سال جاری و سال آینده، اطلاعات و رویدادهای نجومی سال، اختلاف ساعات با دیگر کشورها، روش تبدیل تاریخ شمسی، شماره تلفن‌های مهم و... از دیگر ویژگی‌های این سررسید است.
 

تقویم قدس رضوی 1403 منتشر شد / تقویمی با 39 سال سابقه انتشار


از دیگر ویژگی‌های این تقویم می‌توان به طراحی صفحات داخلی با هدف حداکثر استفاده از کاغذ مرغوب جلد صحافی بادوام برای همراهی یک ساله مخاطب، تنوع در طرح جلد و رنگ‌های گوناگون در قالب جلدهای گالینگور و سلفون سخت و چاپ و دو رنگ متن و استفاده از رنگ های مختلف در فصول چهارگانه و همچنین ایجاد ظرفیت های گوناگون برای درج اطلاعات و سفارش های مورد نظر موسسات، نهادها و ادارات با حفظ محتوای اصلی اثر اشاره کرد.
همه‌ساله پس از دریافت تقویم رسمی کشور از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و تدوین و تنظیم مناسبت‌های قمری، شمسی و میلادی بر اساس آن، جلسات متعدد کارشناسی تشکیل می‌شود و شامل جلسات بررسی مناسبت‌ها، انتخاب احادیث و پیام‌ها است که در این جلسات، کارشناسان همه موارد یادشده و نیز پیشنهادهای مخاطبان تقویم را بررسی می‌کنند، سپس متن آماده‌شده توسط ویراستاران فارسی و عربی به دقّت بازبینی می‌شود و فایل نهایی برای انتشار در اختیار موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی قرار می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی