پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۱۱-۱۱

عدالت گستری، مهمترین عوامل بقای حکومت دینی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: عدالت گستری و رعایت عدالت اجتماعی یکی از مهمترین عوامل بقای حکومت‌های دینی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی حرم مطهر رضوی که شامگاه چهارشنبه یازدهم بهمن ماه در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین عوامل بقای حکومت های دینی پرداخت.

وی در این خصوص عنوان کرد: موفقیت حکومت دینی در گرو حمایت مردم است. کمک و حمایت مردم از حکومت از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند در قرآن کریم آن را همردیف کمک خودش قرار داده و در آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال فرموده؛«هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ».

وی تصریح کرد: حکومت مردم اگر پای کار حکومت باشند کار انجام می شود و حکومت اگر بخواهد مردم همیشه در صحنه حضور داشته باشند و پشتیبانی مردم از حکومت ظهور و بروز کند، باید یک سری اقدامات را انجام بدهد که اولین آنها رعایت عدالت است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: برای رعایت عدالت در حکومت دینی مردم در سه چیز باید با هم برابر و مساوی  باشند که اولین مورد آن رعایت قانون و مقررات است.

وی افزود: در حکومت اسلامی هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد که قانون را دور بزند و همه افراد در هر موقعیتی که باشند باید قانون را رعایت کنند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: دومین عامل این است که همه مردم باید در برابر حدود برابر باشد. یعنی اگر کسی خلاف کند باید جریمه اش را بپردازد و مطابق قانون مجازات شود و هیچ کس نیست که جرمی مرتکب شود و از حد در امان باشد.

وی بیان کرد: سومین عامل تقسیم مساوی امکانات در بین اقشار مختلف جامعه است. یعنی در  کشور اگر امکاناتی وجود داشته باشد مردم باید  در استفاده از این امکانات برابر باشند.

حجت الاسلام فرزانه اضافه کرد: در حکومت اسلامی همچنین زندگی مسئولان نظام باید در سطح متوسط اقشار جامعه باشد و شکاف طبقاتی در جامعه وجود نداشته باشد در این صورت است که حکومت از حمایت و همراهی مردم برخوردار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حکومت دینی همچنین مسئولان باید نسبت به مردم مهربان باشند و با صداقت با آنها رفتار کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی