پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۱۲

کارنامه ۱۴۰۲ کارگزاری رضوی؛ از صعود ۲۳ پله‌ای در رتبه‌بندی ملی تا توسعه خدمات و افزایش مشتریان

کارگزاری رضوی به عنوان بازوی اجرایی آستان قدس رضوی در بازار سرمایه، تلاش کرده به سهم خود گامی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» بردارد. بدین منظور با توجه به نوع فعالیت شرکت، از ابتدای سال 1402 توان خود را برای پذیرش شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات در بازار سرمایه کشور به کار گرفته است تا زمینه تحول و توسعه شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی را فراهم کند.

به گزارش آستان نیوز، ورود به بازار سرمایه با جذب و تزریق سرمایه جدید به شرکت‌ها به طور غیرمستقیم، باعث رونق تولید و توسعه آن‌ها خواهد شد، چراکه شرکت‌های فعال در بازار سرمایه از اعتبار بیشتر و وجهه مطلوب‌تری نزد عموم مردم برخوردار هستند و همین امر هم رشد و ظهور فرصت‌های توسعه‌ای را برای شرکت‌ها فراهم خواهد کرد.
 

فعالیت ۹ شعبه در کشور
کارگزاری بورس اوراق بهادار رضوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که پس از ثبت در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد.
محسن ملائی مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی با اشاره به فعالیت ۹ شعبه این شرکت در سطح کشور گفت: علاوه‌بر بورس کالای تهران، این کارگزاری در شهرهایی همچون تبریز، مشهد، قم، اردبیل، بیرجند، اصفهان، اراک و... شعبه دارد.
 

عرضه و پذیرش 4 شرکت اقتصادی رضوی در بازار سرمایه
از جمله مهم‌ترین اهدافی که شرکت کارگزاری رضوی در سال 1402 دنبال می‌کند، می‌توان به بهبود رتبه کارگزاری و همچنین عرضه و پذیرش شرکت‌های آستان قدس رضوی در بازار سرمایه اشاره کرد. 
محسن ملائی مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به عملکرد شرکت، رتبه کل کارگزاری در اسفند سال گذشته، 80 بوده است که در پایان آبان امسال به 57 رسیده است.
او ادامه داد: در سال جاری همچنین شرکت‌های خمیرمایه رضوی با نماد «غمایه» و نخریسی و نساجی خسروی خراسان با نماد «نخریس» در فرابورس عرضه شدند. علاوه‌براین همچنین شاهد پذیرش شرکت‌های داروسازی ثامن و صنایع دامپروری و لبنی رضوی بودیم.
 

ارائه خدمات نوآورانه به مشتریان
با توجه به ویژگی‌های صنعت مالی و کارگزاری، ارائه خدمات نوآورانه به مشتریان و مردم مربوط به استفاده از روش‌هایی می‌شود که خدمات سریع‌تر و متنوع‌تری به آن‌ها ارائه دهد، خدماتی که در بستر پژوهش، تحقیق و نوآوری قرار می‌گیرد.
ملائی از فراهم کردن خدمات جدید توسط کارگزاری رضوی در حوزه انجام معاملات آپشن (اختیار معامله) برای مشتریان خبر داد و گفت: این برای نخستین بار است که خدمات مذکور در این شرکت ارائه می‌شود.
او ادامه داد: امسال همچنین کارگزاری رضوی نسبت به کسب مجوزهای لازم برای تاسیس صندوق وقف و شرکت سبدگردانی اقدام کرده که در مرحله انجام فرایندهای اداری است.
 

توسعه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های معاملاتی
به گفته کارشناسان، یکی از مشکلات مهم و اساسی در بازار سرمایه کشور، حاکم شدن جو روانی منفی در بازار و میان سرمایه‌گذاران است که از آن به عنوان مهم‌ترین چالش این صنعت هم یاد می‌شود، چرا که این موضوع موجب کاهش مشتریان و کاهش درآمد کارگزاری‌ها خواهد شد.
ملائی با اشاره به راهکارهای این شرکت برای کاهش جو روانی در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سیاست‌های کارگزاری رضوی در خصوص ارائه خدمات با کیفیت نظیر ارائه اعتبار معاملاتی، فراهم کردن زیرساخت‌های معاملاتی از قبیل سامانه‌های متنوع معاملاتی نظیر تدبیر پرداز و رایان هم‌افزا و همچنین ارائه خدمات معاملات آپشن به مشتریان، باعث شد تا حدود زیادی نتایج جو روانی منفی در کارگزاری رضوی کاهش پیدا کند.
 

افزایش مشتریان جدید حقیقی و حقوقی
افزایش مشتریان جدید حقیقی و حقوقی و تدوین و اجرای دستورالعمل‌های اعتباری، بازاریابی و باشگاه مشتریان از دیگر فعالیت‌های مهم شرکت کارگزاری رضوی در سال جاری بوده است.
ملائی با بیان این‌که رشد مشتریان در حوزه‌های اوراق، کالا و انرژی در سال 1402 روند مثبتی داشته است، اظهار کرد: شرکت کارگزاری رضوی در کنار توسعه باشگاه مشتریان، توانسته است درآمد خود را در بخش‌های مختلف از جمله بورس کالا و انرژی افزایش دهد.
او ادامه داد: در کنار این موارد، خدمات جانبی نظیر گزاراشات و تحلیل‌های اقتصادی و مالی به فعالان بازار سرمایه ارائه شده است که نقش مهمی در تثبیت و افزایش مشتریان شرکت دارد.
ملائی، افزایش درآمد و بهبود برند کارگزاری رضوی را از جمله سیاست‌های اصلی کارگزاری رضوی در سال 1402 عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر عرضه و پذیرش شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی در بازار سرمایه، امسال شاهد توسعه فعالیت‌های تبلیغاتی و مجازی کارگزاری، ارائه آیین نامه‌های بازاریابی و اعتباری برای ساماندهی موضوعات مربوطه، ارائه گزارشات شاخص و با اهمیت در سطح بازار سرمایه و... بوده‌ایم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی