پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۱۱-۱۳

اخلاق نیکو از جمله عوامل سعادتمندی انسان است  

خطیب حرم رضوی گفت: اخلاق نیکو به ویژه با اعضای خانواده از جمله عوامل سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت استو  

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف اهل بیت(ع) حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه نورانی برگزار شد، گفت: اخلاق و رفتار انسان در جامعه و به خصوص در میط خانواده با دیگران باید خوب باشد در غیر این صورت اگر با تندی و بد اخلاقی موجب اذیت و آزار دیگران شویم حق الناس به ذمه ما خواهد بود. 
وی تصریح کرد: خداوند در روز قیامت ممکن است همه گناهان ما را ببخشد ولی گناه حق الناس فقط در صورت راضی شدن صاحب حق بخشیده می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم که با بد اخلاقی حق دیگران را ضایع نکنیم که حق الناس بر ذمه ما بیفتد. 
این کارشناس دینی افزود: یکی دیگر از مصادیق حق الناس بردن آبروی مردم است. کسی که با یک حرف و یا انجام کاری آبروی دیگران را ببرد و یا با حرف و سخنی دل کسی را بشکند نیز حق الناس بر گردنش می‌افتد. 
وی ابراز کرد: انسان در هر سن و سالی یک خصوصیات منحصر به فرد دارد. به عنوان مثال دوران جوانی بهترین فرصت برای کسب فضایل اخلاقی و تمرین برای خوش اخلاقی است بنابراین در این سن انسان باید در تحصیل علم و دانش و اخلاق نیکو تلاش کند. 
سخنران حرم رضوی افزود: بعد از سپری شدن دوران جوانی و رسیدن انسان به سن چهل سالگی زمینه برخی از امراض در او ایجاد می‌شود و در سن پنجاه سالگی طبیعت انسان اینگونه است که دلش بیشتر از گذشته متوجه خدا می‌شود و دوست دارد با خدا مناجات کند. 
وی بیان کرد: وقتی انسان به شصت سالگی می‌رسد یکی نعمت‌هایی که خداوند به او می‌دهد این است که در روز قیامت حساب و کتاب او آسان گرفته می‌شود و زیاد بر او سخت گرفته نمی‌شود. 
حجت‌الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: وقتی انسان به سن هفتاد سالگی می‌رسد زمینه آمرزش گناهان و جلب رحمت الهی در او فراهم می‌شود و کسی که پا به هشتاد سالگی بگذارد از آن به بعد دیگر میهمان خدا است. 
وی عنوان کرد: انسان در هر سنی که هست باید مراقب سلامتی خود باشد. یکی از کارهایی که به شدت سلامتی انسان را به ویژه در سنین بزرگسالی به مخاطره می‌اندازد، عصبانیت است. 
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: کسی که اندوه گذشته را بخورد و یا نگران آینده باشد نیز سلامتی‌اش به شدت در خطر است. انسان مومن هرگز اندوه گذشته را نمی‌خورد و آینده را نیز به خدا می‌سپارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی