پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور خادمان آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) انجام شد؛  
۱۴۰۲-۱۱-۱۳

برگزاری آئین استغاثه به امام زمان(عج) و اهدای 12 هزار شاخه گل نرگس به حرم رضوی  

آئین استغاثه به امام زمان(عج) و اهدای 12 هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی توسط خادمان آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در شامگاهان جمعه سیزدهم بهمن ماه آئین استغاثه به ساحت مقدس و نورانی امام زمان(عج) و اهدای 12 هزار شاخه گل نرگس توسط خادمان بارگاه نورانی حسین بن موسی الکاظم(ع) شهر طبس در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
این 12 هزار شاخه گل نرگس به نام دوازدهمین خورشید آسمان ولایت و امامت؛ حضرت صاحب الزمان(عج) و به منظور گرامیداشت روز دوازدهم بهمن ماه که سالروز ورود تاریخی امام راحل(ره) به وطن است، تقدیم استان مقدس حضرت رضا(ع) شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی سبزواری؛ نماینده ولی فقیه در طبس و امام جمعه این شهر در این مراسم باشکوه که با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و خادمان آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دینی داشته است. 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بالا بردن عیار معنویت و رشد معنویت در جامعه است. امروز حرم مطهر امام رضا(ع) و آستانهای مقدس امام زادگان در سراسر کشور هر کدام مکانی برای اشاعه فرهنگ دینی و معنویت و محلی برای بیان فضایل، مناقب و معارف اهل بیت(ع) در قالب اجرای برنامه‌های سخنرانی، دعا و مناجات، مرثیه‌سرایی، حلقه‌های معرفت و ... است. 
امام جمعه طبس افزود: امروز ما باید تلاش کنیم که اندیشه‌های امام خمینی (ره) که امروز در وجود رهبر انقلاب تبلور پیدا کرده است را بشناسیم و با اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محبت خود را به امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی نشان دهیم. 
وی در ادامه با اشاره به وجود پیوندی عمیق بین آستان مقدس موسی الکاظم(ع) با آستان مقدس رضوی بیان کرد: وجود مقدس بارگاه نورانی حضرت موسی الکاظم(ع) در شهر طبس منشأ خیرات و برکات بسیاری برای این شهر بوده است و مردم طبس این آستان مقدس را صحنی از صحن‌های حرم مطهر رضوی می‌دانند. 
بوی عطر وگل و گلاب آمد
در این مراسم همچنین استاد حسین فغانی از شعرای آئینی به نام شهر طبس اشعار و سروده‌هایی با موضوع پیروزی انقلاب و همچنین در وصف حضرت صاحب‌الزمان(عج) را تقدیم شرکت کنندگان در این مراسم کرد؛ 
بوی عطر وگل و گلاب آمد، دهه فجر انقلاب آمد 
ظلمت شب شکست و تیغ برید، روح حق همچو آفتاب آمد 
زر و تزویر نقش برآب شد، سنگ زیرین آسیاب آمد 
آنچنان نعزه زد که کاخ ستم،  از پس نعره‌اش خراب آمد
ای وارث ذوالفقار حیدر "مهدی"
ای نام تو شیرینی هر نقل و نبات، ای یاد تو باعث نزول برکات
بنما طلب از خدا که تعجیل کند، در امر فرج در این بهار صلوات
ای وارث ذوالفقار حیدر "مهدی"،  ای سبز قبای پای تا سر "مهدی"
از هجر تو پیر و زرد و پژمرده شدیم، کن محفل با قدومت روشن
با صوت خوش هَزار می‌آیی، تو با رایحه بهار می‌آیی 
تو ماه درخشنده به کف رایت عشق، با عزت و افتخار می‌آیی
زیبا و صبور و دلربایی گل نرگس، خورشید میان ابرهایی گل نرگس
ما و دمی از علی بریدن هرگز، زین شاخه به آن شاخه پریدن هرگز
گر حکم شود که هستی خویش دهیم، جان دادن و از ولی بردین هرگز
گفتنی است؛ اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و استغاثه به امام زمان(عج) توسط ذاکر و مداح اهل بیت(ع) و از خادمان آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع)؛ حسین داریوش طبسی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی و با شکوه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی