پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی:  
۱۴۰۲-۱۱-۱۴

 جمهوری اسلامی تبلور حاکمیت دینی به رهبری امام خمینی(ره) بود   

سخنران حرم رضوی گفت: جمهوری اسلامی تبلور حاکمیت دینی به رهبری امام خمینی(ره) در کشور ما بود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا در سلسله جلسات پرسمان دینی و ویژه برنامه جشن دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در کشور ما به برکت قیام تاریخی امام راحل(ره) در سال 42 و مجاهدت‌ مردم و به برکت خون شهیدان یکی از بهترین نظام‌ها یعنی نظام جمهوری اسلامی، حاکم شده است. 
وی تصریح کرد: امام راحل(ره) از دل مردم برخواسته بود و این مرد دلاور که از اساتید علم فقه، اصول و اخلاق حوزه علمیه قم بود ذخیره الهی برای شیعه بود تا بتواند در برابر رژیم ستم‌شاهی قد علم کند و بعد از واقعه پانزده خرداد سال 42 و تبعید امام خمینی(ره) به نجف قیام مردم علیه این رژیم آغاز شد.
این کارشناس مذهبی افزود: امام خمینی(ره) بعد از قیام پانزده خرداد سال 42 بیش از سیزده سال در تبعید و در غربت به سر می‌بردند و بسیاری از مردم ایران با اینکه ایشان را ندیده بودند ولی به ندای ایشان لبیک گفتند و جان خود را در راه پیروزی انقلاب فدا کردند. 
وی ابراز کرد: امام راحل(ره) با تکیه به لطف خدا و اعتماد به توان مردم برای دفاع از دین، رهبری انقلاب را به دست گرفتند و همین اتحاد باعث پیروزی انقلاب و منحط شدن رژیم شاهنشاهی در این کشور شد. 
سخنران حرم رضوی بیان کرد: امام خمینی(ره) بعد از بازگشت به ایران در سال پنجاه و هفت در یک سخنرانی تاریخی که در بهشت زهرا(س) تهران و در کنار مزار شهدا انجام شد، اعلام کرد که من به پشتیبانی از این ملت دولت تعیین می‌کنم. 
وی اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم در یک جامعه یا باید خدا حاکم باشد و یامردم کافر باشند و حاکم آنها طاغوت باشد.  حاکمیت طاغوت انسان را به تاریکی می‌کشاند و امام خمینی(ره) با قیام علیه طاغوت اعلام کرد؛ "کلمه الله هی العلیا" و بر همین اساس حکومت دینی تشکیل داد و این نظام علیرغم دشمنی استکبار سال‌ها بر این کشور حکمفرماست. 
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا عنوان کرد: با تشکیل جمهوری اسلامی در سایه‌سار اسلام و بر اساس شریعت حکومتی اسلامی در کشور حاکم شد و در این حکومت مورد اعتماد مردم است. 
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در کنار حاکمیت دستورات اسلام برای رأی و نظر مردم هم اهمیت بسیاری قائل بودند و رأی مردم را میزان می‌دانستند و با این تفکر جمهوری اسلامی را تشکیل دادند.
گفتنی است؛ مدیحه‌سرایی با نوای حاج صادق آهنگران و شعرخوانی مداح نوجوان؛ سید امیر علی میرهادی از دیگر برنامه‌ای این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی