پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۱۵

دوره آموزشی تربیت مربی مهدالرضا(ع) در زنجان برگزار شد

از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و کانون‌های خدمت رضوی، دوره آموزشی تربیت مربی مهدالرضا(ع) در زنجان برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: در این دوره آموزشی ۴۵ مربی قرآنی که در سامانه جامع آموزشی مرکز قرآن کریم به صورت اینترنتی نام‌نویسی کرده بودند و بر پایه شیوه‌نامه تربیت مربی مهدالرضا(ع) واجد شرایط بودند حضور داشتند.

وی اظهار کرد: این دوره آموزشی ۵۰ ساعته از هشتم بهمن ماه آغاز شده و با اعزام مربی از سوی این مرکز قرآنی به مدت یک هفته تا ۱۶بهمن در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که در پایان دوره آموزشی از مربیان آزمون گرفته و مربیانی که موفق به کسب نمره قبولی می‌گیرند گواهینامه این دوره آموزشی را دریافت خواهند کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: در این دوره آموزشی به فراگیران براساس محتوای هفت جلد کتاب آموزشی مهدالرضا(ع) از جمله «گل‌های مهدالرضا(ع) یک ‌و دو»، «قرآن چه دوست خوبیه»، «۱۴معصوم(ع) نورانی»، «چه حرف‌های قشنگی»، «چه قدر خوبه بدانم» و «امروز چه روزیه؟» آموزش‌های روخوانی قرآن به روش قصه و بازی و آموزش آیات و روایات موضوعی با مفهوم کودکانه و سیره معصومین(ع) و آشنایی با مناسبت‌های ملی و مذهبی ارائه می‌شود.

حجت الاسلام میریان در خصوص نام‌نویسی در دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهدالرضا(ع) اعلام کرد: تا قبل از شیوع گسترده کرونا دوره‌های تربیت مربی به صورت حضوری برگزار می‌شد اما از سال ۱۴۰۰ این کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی نیز برگزار می‌شود.

وی به شیوه ثبت نام در این دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: دبیرکانون‌های خدمت رضوی هر استان با ارسال درخواست خود می‌تواند متقاضی برگزاری دوره تربیت مربی باشد و مشخصات و نشانی محل برگزاری کلاس در هر شهر و روستا در سامانه جامع آموزشی مرکزقرآن کریم بارگذاری می‌شود لذا سپس مربیان آن شهر و روستا می‌توانند وارد سامانه شده وثبت نام اینترنتی را انجام بدهند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ملاک برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی در هر شهر و روستا به حد نصاب رسیدن آن کلاس است، بیان کرد: پس از تکمیل ظرفیت کلاس استاد از مشهد به محل برگزاری دوره اعزام می‌شود و دوره ۷جلد کتاب آموزشی مهدالرضا(ع)  به مربیان شرکت کننده در این دوره تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام میریان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهدالرضا(ع) در شهرهای اهواز، بندر جاسک، طرقبه، مشهد ، گیلان و... در سال جاری خاطرنشان کرد: شرایط حضور در این طرح در کلانشهرها داشتن سن زیر ۳۵ سال و حداقل مدرک فوق‌دیپلم است و در سایر شهرها تا ۴۰سال و مدرک دیپلم است، از همین رو تمامی شرکت‌کنندگان در این طرح باید دوره تجوید مقدماتی را گذرانده باشند همچنین اعتقاد به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهرت اخلاقی، سلامت جسمانی، تکلم روان و آشنایی با مهارت‌های تدریس قرآن و احکام و مهارت ارتباط با کودکان نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای متقاضیان تدریس در مهدالرضا(ع) به‌ شمار می‌رود.

حجت الاسلام میریان با اشاره به سابقه برگزاری دوره آموزشی مهد الرضا(ع) تصریح کرد: اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا (ع) در مرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی در مرداد ماه سال ۱۳۹۶برگزار شد که با توجه به استقبال خوب مخاطبان از سال ۱۳۹۶ تا پایان دی ماه سال جاری میزبان ۲۲۷ کلاس با حضور 6 هزار و 24 نفر مربی قرآن در سطح ملی و بین المللی بوده‌ایم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی