پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی:
۱۴۰۲-۱۱-۱۶

کمک به جبهه حق، مهمترین عامل عاقبت بخیری انسان است

یک کارشناس دینی گفت: یاری رساندن به جبهه حق و دفاع از دین خدا از مهمترین عوامل عاقبت بخیری انسان است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسین ساجدی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که به مناسبت ایام دهه فجر با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: با مروری بر متون ادعیه و مناجات ها می بینیم که یکی از دعاهایی که در این متون مکرر تکرار شده، دعا برای عاقبت بخیری است.

وی تصریح کرد: انسان باید برای حُسن عاقبت خود و اطرافیانش بسیار دعا کند چراکه افراد بسیاری در طول تاریخ بوده‌اند که با وجود داشتن سابقه خوب در طول زندگی عاقبت بخیر نشده اند؛ مانند طلحه و زبیر که در زمره اصحاب و یاران پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بودند ولی در نهایت در مقابل آن حضرت قرار گرفتند و عاقبت به شَر شدند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در مقابل افرادی مانند حُر بن یزید ریاحی که در جبهه باطل بود ولی در نهایت در جبهه حق و در زمره مدافعان دین قرار گرفت و در راه دفاع از دین به شهادت رسید.

حجت الاسلام ساجدی افزود: هرچند برای عاقبت بخیری باید بسیار دعا کنیم ولی انجام دادن یک سری از کارها نیز در تحقق این امر تاثیر دارد از جمله خواندن نماز اول وقت و بسیار صلوات فرستادن.

وی با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد(ص)؛«إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» اظهار کرد: در این آیه خداوند به کسانی که دین خدا را یاری می‌کنند وعده نصرت و یاری داده است  بنابراین کسی که می‌خواهد عاقبت بخیر شود و خدا او را یاری کند باید در زمره مدافعان دین خدا قرار گیرد.

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اگر دو جبهه حق و باطل در تقابل هم قرار بگیرند، جبهه حق حتی اگر امکانات کمتری داشته باشند باز هم پیروز خواهند شد چراکه طبق این آیه یاری و نصرت خداوند شامل حال آنها می شود.

حجت الاسلام ساجدی اضافه کرد: کسی که در مسیر یاری راه حق گام بردارد خداوند او را در این مسیر ثابت قدم می کند و ملت ایران همواره در راه دفاع از دین خدا و راه حق گام برداشته است به همین دلیل نصرت الهی نیز همواره شامل حال آنها می شود.

وی خاطرنشان کرد: یاری خدا، گاه با حضور در جبهه نبرد انجام می‌شود و گاهی با زبان و گاهی هم با قلم مانند علامه امینی که با سلاح قلم از امیرالمومنین(ع) دفاع کرد.

گفتنی است؛ شعرخوانی آئینی با موضوع دهه فجر توسط احمد فغانی و قرائت زیارت رجبیه و مدیحه سرایی با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع) رضا عرفانیان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی