پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۲۷

مادر بودن به من انگیره‌ بیش‌تری برای قهرمانی داد

عضو تیم‌ملی تیراندازی و پر افتخارترین بانوی ورزش ایران گفت: هیچ صحنه‌ای زیباتر از این نیست که یک بانوی ایرانی به دنیا بفهماند که زنان ایرانی چه اندازه توانمند هستند.

 به گزارش آستان نیوز، ساره جوانمردی در حاشیه تشرق به حرم مطهر رضوی اظهار کرد:  ۱۵ سال است که به عنوان ملی پوش در عرصه تیراندازی در حال فعالیت هستم و ۱۸ سال است که در ورزش معلولین نقش‌آفرینی می‌کنم و تاکنون موفق به کسب ۵۴ مدال آسیایی قهرمانی جهان و پارالمپیک شده‌ام.

وی که یکی از پرافتخارترین بانوان کشورمان است از روز‌هایی گفت که تازه متوجه معلولیتش شده‌ بود. ورزش معلولین را با رشته‌های والیبال نشسته، شطرنج و تنیس آغاز کردم و از سن ۱۸ سالگی وارد رشته تیراندازی شدم و باتوجه به کوتاهی پای چپ مجبور به استفاده از پروتز مکمل بودم.

جوانمردی ادامه داد: اکثر ورزش‌هایی که انجام می‌دادم ورزش‌های جمعی بودند و بعد از ورودم به رشته تیراندازی به این نتیجه رسیدم که در رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی می‌توانم موفق‌تر باشم، از سال ۸۶ تیراندازی را شروع کردم و از سال ۸۷ نیز عضو تیم ملی ایران هستم.

این تیرانداز ملی ‌پوش کشورمان افزود: تنها فرد معلول در کل خانواده هستم، قبل از ورود به ورزش فقط در اجتماع‌هایی مانند خانواده و مدرسه حضور داشتم، اما به مرور و با افزایش سن احساس کردم باید با جامعه معلولین ارتباط برقرار کنم و همان موقع بود که توسط خانواده این امکان برایم فراهم شد و با ورزش معلولین آشنا شدم.

جوانمردی در بخشی از صحبت‌هایش به زندگی مشترکش اشاره کرد و حمایت‌هایی که بی‌تاثیر در قهرمانی‌هایش نبود: همسرم تیرانداز و مربی تیراندازی هستند، سال ۹۶ بواسطه ورزش تیراندازی با یکدیگر آشنا شدیم و کمتر از یکسال است که خداوند فرزند کوچکی به نام آوش به ما عطا کرده است.

وی ادامه داد: همسرم در این مسیر نقش پررنگی داشت و بسیار من را حمایت کرد، حتی زمانی که مادر شدم ذره‌ای از این حمایت‌ها کم نشد، فرزندمان سه ماهه بود که در مسابقات پاراآسیایی حضور پیدا کردم.


جوانمردی در ادامه گفت‌و‌گو به لحظه اهدای مدال اشاره کرد و گفت: حرکت نمادینی که در آن زمان صورت گرفت و مدال را بر گردن فرزندم در حالی که در آغوشم بود انداختند، در مجامع مختلف نشر داده شد و حتی مورد تقدیر رهبری نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در واقع آوش را برای حضور در رژه مسابقات آماده کرده بودیم که با مخالفت برگزار کنندگان مواجه شد و طی تمهیداتی وزارت ورزش و جوانان با برگزار کنندگان این امکان فراهم شد تا در حالی که آوش را در بغل داشتم بر روی سکوی قهرمانی بروم‌.

این بانوی طلایی کشورمان با تاکید بر اینکه هدف من شاد کردن دل رهبر معظم انقلاب و مردم کشورم بود، افزود: هیچ صحنه‌ای زیباتر از این نیست که یک زن ایرانی به کل دنیا بفهماند که بانوان در حالی که وظایف خطیر مادری و همسری را برعهده دارند می توانند در جوامع بین‌الملل و بر روی سکوهای قهرمانی خوش بدرخشند که این مهم بدون لطف خدا محقق نخواهد شد.

جوانمردی در بهشی از صحبت‌هایش به واکنش‌های خوبی که از بانوان دریافت کرده بود اشاره کرد و گفت: این حرکت مورد استقبال بسیاری از بانوان کشورم قرار گرفت، تلاش کردم تا علاوه بر قهرمانی و ایستادن بر روی سکوی قهرمانی بتوانم چهره دیگری از زنان ایرانی را به جهانیان معرفی کنم.

جوانمردی با اشاره به حمایت‌ها و نقش‌آفرینی موثر خانواده در موفقیت‌هاش عنوان کرد: از زمانی که خداوند فرزندم آوش را به ما هدیه داد انگیزه من برای حضور و کسب موفقیت‌های مستمر بیشتر شده است بگونه‌ای که گاها آوش را همراه خودم برای تمرین ها می‌برم.

این بانوی طلایی کشورمان در ادامه به حضور با برکت امام رضا علیه‌السلام در زندگی‌اش اشاره کرد و گفت: پسرم آوش را از امام رضا (ع) خواستم و اجابت شد، این اولین باری است که با فرزندم به حرم مشرف شدیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی