پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛
۱۴۰۲-۱۱-۱۷

 «سه گانه ماجرای دشت مرموز» نامزد بخش کودک و نوجوان جایزه کتاب سال شد

کتاب «سه گانه ماجرای دشت مرموز» اثری از انتشارات به‌نشر از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نامزد بخش کودک و نوجوان جایزه کتاب سال معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، نامزدهای گروه «کودک و نوجوان» چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در موضوع‌های «داستان تألیف»، «داستان ترجمه»، «دین»، «علوم و فنون» و «علوم انسانی و هنر» از سوی دبیرخانه این رویداد در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی شدند.
 «سه گانه ماجرای دشت مرموز» نوشته محمد میرکیانی از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در جمع نامزدهای مرحله نهایی بخش «داستان تألیف» کودک و نوجوان، چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
مجموعه ماجرای دشت مرموز بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.
میرکیانی در نگارش این جهان حیوانی به داستان‌های کهن ایرانی همچون کلیله و دمنه و مثنوی و معنوی نظر داشته و تلاش داشته به کهن الگوهای این مرز و بوم وفادار بماند. در این میان او تلاش داشته با بیان داستان‌هایی در قالب شخصیت‌های حیوانی مفاهیم ارزنده اخلاقی و فرهنگی را به شکل ضمنی و نامحسوس به کودکان بیاموزد و آن‌ها را آماده حوادث و اتفاقاتی بکند که در هنگام بزرگسالی با آن‌ها مواجه خواهند شد.  «بازی بازها»، «ملکه موش ها»، «جشن خرگوش ها» از کتاب‌های این مجموعه هستند که هر کتاب به داستان مجزایی می‌پردازد.
مخاطبان این‌سه‌گانه نوجوانان هستند و تصویرگری‌اش توسط سعید رزاقی انجام شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی