پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
۱۴۰۲-۱۱-۱۷

مبارزه با ظلم مهمترین ویژگی دوران امامت موسی‌ بن جعفر(ع) بود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مبارزه با ظلم و حق طلبی مهمترین ویژگی دوران امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) بود.

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه روز شهادت مظلومانه اسوه صبر و استقامت؛ حضرت موسی‌ بن جعفر(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران عزادار در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امام هفتم شیعیان سال‌های سال در زندان به سر برد و حتی زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها نیز از مواضع  مبارزاتی خود کوتاه نیامد و تا آخرین نفس با سردمداران ظلم و جور مبارزه کرد.
وی تصریح کرد: دوران امامت امام کاظم(ع) همزمان با چهار خلیفه عباسی بود. خلیفه اول منصور دوانیقی بود که این خلیفه یک عنصر ناپاک، ظالم و خون آشامی که در جنایت در خود خلفای عباسی هم کم نظیر بود. خلفای بعدی مهدی و هادی  عباسی و مدت پانزده سال از امامت ایشان نیز همزمان با هارون الرشید بوده است.

زندان راهی برای قطع ارتباط امام الکاظم(ع) با شیعیان
امام جمعه مشهد افزود: امام موسی الکاظم(ع) در تمام دوران امامت خود با این حکام ظلم و جور مبارزه کرد و خلفای عباسی برای خاموش کردن این مشعل فروزان هدایت و برای قطع کردن ارتباط مردم با ایشان آن حضرت را سال‌ها در زندان‌های تاریک و نمور زندانی کردند.
وی در خصوص علت دشمنی خلفای عباسی با امام هفتم(ع) بیان کرد: ائمه معصومین(ع) هرگز در صدد مبارزه با رژیم غاصب برای به دست آوردن حکومت نبودند و علت مخالفت و مبارزه دشمن با آنها این بود که آنها از گرایش مردم به شخصیت والای ائمه معصومین(ع) در هراس بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دستگاه حاکم می‌دانستند که اگر کسی ادعای جانشینی و خلافت پیامبر(ص) را داشته باشد باید در مقام ارشادِ انسان‌ها نقش پیامبر(س) را ایفا کند و مردم خلفای عباسی را که همه فاسد و فاسق بودند و دوران زندگی خود را با میگساری و شرابخواری می‌گذراندند را به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر(ص) قبول نمی‌کنند.
وی اظهار کرد: امت اسلامی کسی را به عنوان جانشین و خلیفه پیامبر(ص) قبول می‌کردند که معجزات حضرت رسول(ص) از دست و زبان او هم جاری باشد و در سبک زندگی، زهد علم و تقوا شبیه ایشان باشد به همین دلیل خلفای عباسی سعی می‌کردند ارتباط مردم با امام کاظم(ع) را محدود کنند.

توجه موسی بن جعفر(ع) به هدایت و ارشاد امت
آیت‌الله علم الهدی ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) از جمله امام موسی الکاظم(ع) در مقام اجرای تکالیف دینی تنها به خواندن نمازهای واجب و نوافل و تَهجُد اکتفا نمی‌کردند بلکه دینداری از منظر آنها عمل به وظایف اجتماعی یعنی ارشاد امت اسلامی و مبارزه با حاکمان ظلم و جور بود.
وی اضافه کرد: اگر امام کاظم(ع) تنها زندگی زاهدانه و عابدانه داشت که اصلا دشمنی حکومت با ایشان معنا و مفهومی نداشت. بنابراین شیعیان و رهروان حضرت موسی بن جعفر(ع) نیز باید به تاسی از سبک زندگی آن حضرت در کنار انجام واجبات و مستحبات دینی مبارزه با ظلم را در راس کارهای خود قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: نتیجه مخالفت امام موسی الکاظم(ع) با خلافت و ظلم ستیزی ایشان زندانی شدن آن حضرت و در نهایت شهادت مظلومانه آن حضرت بود.
گفتنی است؛ شعرخوانی آئینی شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)؛ یاسر رحمانی، مرثیه‌سرایی محمد گلابگیر و امیر عارف از دیگر برنامه‌های مراسم سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی