پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جمعه موقت تهران: 
۱۴۰۲-۱۱-۱۶

صبر و بردباری مهمترین آموزه امام کاظم(ع) به شیعیان است    

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: صبر و بردباری از مهمترین آموزه‌های امام موسی الکاظم(ع) به شیعیان است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در ویژه برنامه شهادت امام حضرت موسی بن جعفر(ع) که با حضور اعضای هیئت انصارالحجه(عج) مشهد مقدس در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) سال‌ها شکنجه و اذیت و آزار دشمنان را در زندان تحمل کرد و در برابر همه این آزارها صبور و بردبار بود. 
وی تصریح کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) برای هدایت مردم سختی‌های کنج زندان را تحمل کرد و جان خود را در راه خدا بذل کرد و هرگز از مواضع خود در برابر دشمن عقب نشینی نکرد. این امام همام همه این کارها را برای خشنودی خداوند انجام می‌داد. 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به فضیلت ماه رجب اشاره و بیان کرد: در این ماه خداوند سفره رحمت خود را برای اعل عالم پهن کرده و ما باید این فرصت طلایی را غنیمت بشماریم و با مناجات و دعا برای جلب رحمت و مغفرت الهی تلاش نمائیم. 
وی ابراز کرد: یکی از اعمال این ماه استغفار و طلب مغفرت از خداوند است. انسان هرگز نباید گناهانی که مرتکب شده را برای دیگران بازگو کند و آبروی خود را نزد آنها ببرد ولی اعتراف به گناه در درگاه خداوند باریتعالی و در نزد اهل بیت(ع) یک فضیلت محسوب می‌شود. 
آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) جان خود را فدا کردند تا مردم را هدایت کنند و مسیر هدایت را هم برای ما مشخص کرده‌اند و اکنون این ما هستیم که باید با انجام کارهای نیک و جلب رضایت الهی آخرت خود را بسازیم و راه بهشت را برای خود هموار سازیم. 
گفتنی است؛ برگزاری مراسم مرثیه سرایی، عزاداری و سینه زنی در سوگ خورشید کاظمین با نوای نوحه‌سرا و مداح اهل بیت(ع)؛ امیر کرمانشاهی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی