پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۱۸

تشریح فعالیت‌های کانون دختران رضوی خورموج استان بوشهر

دبیر کانون دختران رضوی خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: دختران رضوی این کانون در دو هفته گذشته فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری اعتکاف، چهارشنبه‌های امام رضایی و برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را برگزار کرده است.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر، خدیجه حسینی؛ دبیر کانون دختران رضوی خورموج گفت: در این اعتکاف تعداد ۲۷۶ نفر و ۱۵ نفر خادمیار حضور داشتند و برنامه‌های گوناگونی برگزار شد.
حسینی افزود: مراسم پذیرش و استقبال از اعتکاف کنندگان مقطع ابتدایی و راهنمایی دخترانه در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر خورموج با حضور مربیان و نوجوانان کانون رضوی انجام شد.
وی از اجرای برنامه گوناگونی شامل بیان احکام اعتکاف برای معتکفین، سخنرانی مذهبی با موضوع آشنایی نوجوانان با مراسم اعتکاف، محفل و کرسی تلاوت و تفسیر سوره‌های نور، حجرات، لقمان و اجرای نمایش با موضوع احکام خبر داد و افزود: برگزاری حلقه‌های معرفتی ویژه معتکفین، روایتگری شهدایی، مسابقه نقاشی، حفظ سوره‌هایی از قرآن، دلنوشته و خاطره نویسی، سخنرانی اخلاقی، قرائت حدیث کسا از دیگر برنامه‌ها بود.
دبیر کانون دختران رضوی گفت: سخنرانی و مداحی در شب رحلت حضرت زینب(س)، برگزاری ویژه برنامه «درمحضر امام رئوف»، مراسم وداع از اعتکاف همراه با پرچم متبرک حرم مطهر امام حسین(ع)، اهدای هدیه به تمامی اعتکاف کنندگان، اهدای جوایز به برندگان مسابقات نقاشی، دلنوشته و خاطره نویسی، ویژه مراسم خداحافظی و بدرقه توسط خادمین و استقبال والدین از اعتکاف کنندگان با شاخه گل از برنامه‌هایی بود که سعی شد این اعتکاف را برای اعتکاف کنندگان خاطره انگیز و بیاد ماندنی کند.
حسینی در ادامه به حضور و بازدید امام جمعه شهر خورموج؛ حجت الاسلام زاهد دوست، رئیس سازمان تبلیغات و مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی در مسجد امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: والدین برای تشویق و ایجاد انگیزه به فرزندان خود و استفاده هرچه بهتر از این ایام در مراسم اعتکاف درکنار دختران خود حضور یافتند.  
وی همچنین به حضور همسر بزرگوار شهید والا مقام بیرَمی در مراسم وداع از اعتکاف اشاره کرد و افزود: در روز پایانی به همت یکی از خیران به تعداد نفرات اعتکاف کننده‌ها سمبوسه؛ یکی از غذاهای جنوبی توسط خادمیاران برای افطار پخته و پذیرایی شد.
دبیر کانون دختران رضوی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی چهارشنبه‌های امام رضایی خبر داد و افزود: در دو چهارشنبه گذشته ایستگاه صلواتی برپا شد.
حسینی گفت: به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری پویش «بر سر در هر خانه یک پرچم» را اجرا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای کانون بر در خانه بر افراشته شد.
وی همچنین از غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام آرمیده در بوستان مفتون شهر خورموج به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: سخنرانی‌های ضبط شده‌ای برای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با انقلاب اسلامی و برنامه‌های کانون منتشر شد.
این فعال رضوی یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده توسط کانون دختران رضوی خورموج را برگزاری مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد و افزود: جلسه حفظ قرآن، تدبر و تجوید قرآن کریم نیز در محل کانون برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی