پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام فرحزاد: 
۱۴۰۲-۱۱-۱۸

عید مبعث روز تجلی رحمت الهی بر اهل زمین است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: عید مبعث روز تجلی رحمت الهی بر مسلمانان و همه اهل زمین است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین است و در این روز اعمال بسیاری سفارش شده که مهمترین و با فضیلت ترین آنها روزه است. 
وی تصریح کرد: در این روز بزرگترین جلوه رحمت الهی یعنی وجود با برکت خاتم الانبیاء در این روز اجازه پیدا کرد خداوند در عالم خاتم الانبیا محمد نور هدایت خود بر اهل زمین اشاعه و افاضه نماید. 
این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام موسی الکاظم(ع) بیان کرد: خوش اخلاقی و سخاوت دو صفتی است که هرکس این دو صفت را داشته باشد قطعا اهل بهشت خواهد بود. 
وی افزود: ریشه درخت سخاوت و خوش اخلاقی در بهشت است کسی که این دو صفت را داشته باشد همواره تحت حمایت خداوند رحمان خواهد بود. 
سخنران حرم رضوی با اشاره به آمار بالای اختلافات خانوادگی، اظهار کرد: بیشتر این اختلافات ریشه در بداخلاقی زوجین دارد. اگر زوجین اخلاق اسلامی را در کانون خانواده رعایت کنند بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد. 
وی عنوان کرد: انسان مومن همواره خوش اخلاق و سخاوتمند است و در روایات اسلامی آمده که دو صفت بداخلاقی و بخل در مومن جمع نمی شود. یعنی کسی نمی تواند ادعای ایمان کند در حالی که بداخلاق و بخیل است. 
حجت الاسلام فرحزاد بیان کرد: همانطور که سخاوت و خوش اخلاقی انسان را بهشتی می کند، بداخلاقی و بخل نیز دو صفتی است که ریشه در جهنم دارد و کسی که این دو صفت را داشته باشد محال است که به بهشت راه پیدا کند. 
وی اظهار داشت: احسان و نیکی به مردم و گره گشایی از کار آنها از دیگر کارهایی است که موجب سعادتمندی انسان می شود. در وروایات اسلامی آمده که احسان و نیکی کردن به دیگران کفاره گناهان انسان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی