پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه مسابقات قرآنی نیروهای مسلح:
۱۴۰۲-۱۱-۱۸

گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور از برکات انقلاب اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز چهارشنبه (18 بهمان‌ماه) در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی مشهد در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد؛ قرآن کریم را کتابی زنده و هدایتگر بشریت برای تمام اعصار تا روز قیامت دانست و اظهار کرد: قرآن معجزه‌ همیشه زنده پیامبر گرامی اسلام(ص) است که اعجازش در ایجاد تحول در انسان‌هاست.
وی با بیان اینکه صورت حقیقی قرآن در روز قیامت آشکار خواهد شد؛ بیان کرد: معجزات تمام پیامبران محدود به زمان و عمر آن پیامبر بوده؛ اما قرآن معجزه‌ی پیامبر خاتم(ص) برای همیشه تاریخ زنده و تا قیام قیامت جاودانه است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معجزه پیامبر اکرم(ص) در دوران معاصر در انقلاب اسلامی قابل مشاهده است، آیه شریفه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى، شما را تنها به یک چیز اندرز مى دهم، دو نفر دو نفر یا به تنهایى براى خدا قیام کنید.» را الهام بخش نهضت و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی با همه برکات و اثرگذاری جهانی‌اش را از این آیه شریفه قرآن الهام گرفتند و آغاز کردند.
وی اضافه کرد: بیش از 1400 سال از عمر قرآن کریم می‌گذرد، اما همچنان این کتاب آسمانی تأثیرگذار است؛ بگونه‌ای که اگر هرگاه به قرآن عمل شود، چنان خواهد شد که گویی پیغمبر(ص) در جامعه حضور دارند، و این معجزه قرآن است که رهبری و سعادت انسان را تا روز قیامت می‎تواند تأمین کند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اینکه در میان نیروهای مسلح، حافظان، قاریان و معلمان قرآن حضور دارند و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود، از برکات انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اثرگذاری و نورانیت قرآن کریم، تصریح کرد: نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کرد، این‎ها باید مقدمه‌ای برای فهم، درک و عمل به قرآن باشد؛ یک آیه قرآن می‌‏تواند انسانی را متحول و از قعر جهنم به بالاترین سطح بهشت ببرد.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان ضمن قرائت دعای امام سجاد(ع) درباره مرزداران از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح تقدیر کرد و گفت: مرزداری بلاد اسلامی بزرگترین افتخار بوده؛ چرا که موجب حفظ امنیت کشور و جامعه اسلامی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی