پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نشست علمی «انقلاب اسلامی و تهدیدها» در بنیادپژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد:
۱۴۰۲-۱۱-۱۹

واکاوی «انقلاب اسلامی و تهدیدها» / جهانی شدن از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی است

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،نشست علمی «انقلاب اسلامی و تهدیدها» از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این نشست که صبح امروز 18 بهمن‌ماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه همه ما مدیون این انقلاب هستیم، گفت: وظیفه داریم به شکرانه این نعمت بزرگ الهی، همه ساله سالروز پیروزی  انقلاب را گرامی بداریم و هر آنچه که از دستمان بر می‌آید صرف این درخت تنومند کنیم.
دکتر احد فرامرز قراملکی، یکی از وجوه این انقلاب را جهانی شدن آن ذکر کرد و افزود: درست زمانی که سلطه‌گران آمریکا و همراهانش نقشه جهانی سازی را کشیدند، انقلاب با هویت جهانی شدن به وقوع پیوست و دشمنان ما را به درکی رساند که با عنوان هم سرنوشتی جهانی مطرح است.
وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال جهانی شدن انقلاب صرف نظر از همه تعارضات وحدت یافتند و همه ظرفیت های خود را صرف این کردند که با رویکرد جهانی شدن انقلاب در صحنه روزگار محو نشوند.
از همین رو اتاق‌های فکر فراوانی تشکیل و تدابیری لحاظ شد که یکی از این تدابیر وجهه پیچیدگی در مقابله با انقلاب است.
دکتر قراملکی ادامه داد: در واقع دوره پسا استعمار کهن دوره ای است که پیچیدگی های مقابله با کشورهای آزادی خواه را اقتضا کرده است. امروز پیچیدگی های مقابله با انقلاب شکل بسیار بغرنجی پیدا کرده و جنگ ترکیبی یکی از ابعاد آن است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بحث نفوذ یکی ازابعاد این پیچیدگی است که به ترویج ناامیدی در جامعه می‌پردازد و برای مقابله با جریان نفوذ نیاز به مطالعه مستمر و جدی داریم.
کارشناس ارشد روابط بین الملل نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه جنگ تمدنی سالهاست که آغاز شده و نه تنها بر علیه ما بلکه علیه ساحت انسانی است، گفت: متاسفانه باید گفت، بسیاری از کشورهای دنیا مقصد این تهاجمات هستند.
دکتر محمد تقوی، تصریح کرد: هر گاه سخن از میدان نرم است معمولا از واژه براندازی استفاده می شود اما سرزمین قدرت نرم وسیع تر است و براندازی بخشی از جنگ نرم است، اما مراد ما کلان پروژه تغییر اجتماعی است. در جامعه امروز ما با واژه واگرایی فرهنگی مواجه هستیم که حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هویت نقطه گمشده پازل حکمرانی ماست که باید مورد توجه قرار گیرد. هویت شامل دوگانه هویت ایران اسلامی و هویت شهروند جهانی است. 
به گفته کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، درگیری در امتداد خط گسل بین تمدن‌های غربی و اسلامی در طول 1300 سال جریان داشته است، مسلمانان به گونه‌ای چشمگیر به سوی هویت اسلامی می‌روند و تاکید دارند که اسلام راه حل است. اسلامی که راهنمای زندگی در جهان مدرن است و فرهنگ غربی را رد می کند. ایران برای اسلام اهمیت دارد و می‌تواند کشور مرکزی این تمدن باشد.
وی اظهار کرد: ما معتقدیم مسئله حجاب امروز از روی میز بیگانگان کنار رفته است و دشمنان امسال با موضوعات جدید دیگری کار می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی