پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۲-۱۱-۱۹

تاسی به سیره رسول الله(ص) سعادت‌آفرین است 

خطیب حرم رضوی گفت: تاسی به سیره رسول الله(ص) سعادت آفرین و موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ویژه برنامه روز عید سعید مبعث حرم مطهر رضوی که ساعتی قبل از اذان ظهر در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: عظمت و بزرگی عید مبعث برگرفته از عظمت شخصیت پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است. 
وی تصریح کرد: توجه ما در مبعث به شخص پیامبر(ص) از منظر سیره زندگی، مکارم اخلاق، فضایل و مناقب آن حضرت است و خداوند در آیه 21 سوره مبارکه احزاب؛« لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَه» یک دستورالعمل همیشگی برای زندگی ما مشخص کرده است. 
امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: طبق این آیه شریفه خداوند یک الگوی زیبا و حسنه برای همه مومنین قرار داده است و هرکس سبک زندگی خود را در رفتارهای شخصی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر اساس این الگو تنظیم کند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد. 
وی افزود: ما وقتی می‌توانیم ادعا داشته باشیم که از عمر سرمایه خود به درستی استفاده کرده‌ایم که سبک زندگی و رفتار ما در زمینه‌های مختلف به پیامبر اکرم(ص) شبیه‌تر باشد در غیر این صورت سرمایه عمر خود را تلف کرده‌ایم. 
این کارشناس دینی اظهار کرد: سیره زندگی ائمه معصومین(ع) نیز شباهت بسیاری به پیامبر اکرم(ص) دارد. به عنوان مثال امام حسین(ع) فرزند خود علی اکبر(ع) که از نظر ظاهری بسیار شبیه پیامبر(ص) بودند را به گونه‌ای تربیت کردند که در روایات آمده که اخلاق و منش این جوان نیز مطابق سیره رسول الله(ص) بوده است. 
وی عنوان کرد: فضایل و مناقب حضرت محمد(ص) همه نیکو بوده است ولی آنچه در فهرست فضیلت‌های آن حضرت نزد خودشان نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است، حُسن خلق و خوشرفتاری است. 
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با بیان اینکه بهش طلعت زیبای محمد مصطفی(ص) است، عنوان کرد: ایشان فرموده‌اند: شبیه‌ترین افراد به من خوش اخلاق ترین شما است. خوش اخلاقی زیباترین و سنگین‌ وزن ترین عملی است که در ترازوی عمل انسان گذاشته می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: حسن خلق و خوش اخلاقی نه تنها در ترازوی اعمال انسان سنگین‌تر است بلکه به اعمال دیگر انسان نیز نورانیت می‌بخشد بنابراین باید تلاش کنیم که اخلاق خود را بیش از گذشته شبیه الگویی که در قرآن به مخا معرفی شده است بکنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی