پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام دهه مبارک فجر؛  
۱۴۰۲-۱۱-۱۹

آئین عطرافشانی مزار شهدا در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

همزمان با ایام دهه مبارک فجر؛ آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با هشتمین روز از ایام دهه مبارک فجر که در تقویم انقلاب اسلامی به نام روز ایثار و شهادت نامگذاری شده و در آستانه شامگاه جمعه شب زیارتی اهل قبور، مزار پاک شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی غبارروبی و عطرافشانی شد. 
در این مراسم جمعی از خادمان حرم مطهر رضوی با حضور در بهشت ثامن‌الائمه(ع) واقع در صحن‌های جمهوری اسلامی، قدس و آزادی قبور مطهر شهدای سرافراز و این اسطوره‌های شجاعت و استقامت را گلباران و عطرافشانی کردند. 
در این مراسم خدام حرم مطهر رضوی در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند، به سمت قبور شهدا حرکت کردند و با قرائت فاتحه و زمزمه سلام و صلوات یاد این شهدای قهرمان را گرامی داشتند و مزار آنها را به زینت گل آراستند و با گلاب غبار از این قبور مطهر زدودند. 
قرائت فاتحه، قرائت زیارت پرفیض عاشورا و اجرای برنامه مرثیه سرایی و مداحی توسط ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) و ذکر توسل به اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم باشکوه اجرا شد. 
گفتنی است بهشت ثامن الائمه(ع) صحن جمهوری حرم رضوی مدفن شهدای عاشورای حسینی، شهدای فاجعه منا، و بیش از 580 شهید از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، همچنین شهدای حج تمتع سال 66 در بهشت ثامن الائمه(ع) صحن آزادی آرامیده اند و همچنین بهشت ثامن الائمه(ع) صحن قدس نیز مدفن 20 شهید دفاع مقدس است که در این مراسم عطرافشانی و غبارروبی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی