پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی:  
۱۴۰۲-۱۱-۱۹

صداقت از مهمترین شباهت‌های انقلاب اسلامی و انقلاب نبوی است 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پایه‌گذاری بر اساس صداقت از مهمترین شباهت‌های انقلاب اسلامی و انقلاب نبوی است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که همزمان با ایام دهه مبارک فجر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خطبه 56 نهج البلاغه در توصیف اصحاب پیامبر اکرم(ص) گفت: در جنگ‌های صدر اسلام گاهی پیش می‌آمد که پدر در رکاب رسول الله(ص) می‌جنگید و پسر در صف دشمنان و کفار است ولی برای لشکریان رسول الله(ص) مهم نبود چه کسی در مقابل آنها است، چرا که آنها بر اساس ایمان و اعتقاد خود در نهایت شجاعت و رشادت می‌جنگیدند. 
وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) سیزده سال در مکه و ده سال در مدینه با کفار مبارزه کرد و در این مدت گاهی سپاه اسلام و گاهی سپاه دشمن پیروز می‌شدند اما وقتی خداوند صدق و راستی سپاه اسلام را دید آنها را پیروز و عزتمند و دشمنان‌شان را خوار و ذلیل کرد. 
این کارشناس دینی افزود: در جریان انقلاب اسلامی  نیز امام خمینی(ره) و یاران ایشان رنج‌های بسیاری را متحمل شدند. امام راحل(ره) پانزده سال دور از وطن در کشور عراق زندگی کرد و یاران ایشان نیز سختی مبارزه، زندان، شکنجه و ... به جان خریدند و در نهایت چون صداقت داشتند نصرت خدا شامل حال آنها شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. 
وی اظهار داشت: بنابراین صداقت در نیت از جمله مهمترین شباهت‌های انقلاب اسلامی و انقلاب نبوی است. امروز هم اگر می‌خواهیم در برابر دشمنان داخلی و خارجی پیروز و سربلند باشیم باید در نهایت صداقت در کنار هم قرار بگیریم و تمام تلاش خود را برای غلبه بر آنها به کار ببندیم. 
حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: یکی دیگر از شباهت‌های انقلاب اسلامی با انقلاب نبوی اخلاص است. یاران رسول خدا(ص) با تمام اخلاصی که داشتند در رکاب آن حضرت می‌جنگیدند و یاران امام خمینی(ره) نیز در نهایت اخلاص بودند.
گفتنی است؛ اجرای برنامه مدیحه سرایی و ذکر مناقب اهل بیت با نوای ذاکر و ستایشگر اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی