پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۱۱-۲۲

راه‌های برون رفت از دوگانه اقتصاد و انتخابات بررسی شد

به همت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست تخصصی «بصیرت سیاسی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر جواد خواجه‌پور در این نشست تخصصی که در محل مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی؛ مدرسه پریزاد برگزار شد، به بررسی موضوع «انتخابات و اقتصاد» پرداخت و بیان کرد: در انتخابات مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هر دو مهم است و هر کدام آثار خاص خودش را دارد.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش روی انتخابات موضوع اقتصاد است. برخی از معاندان با مطرح کردن این چالش  که «مگر با انتخابات قبلی در اقتصاد ما تغئیری ایجاد شد؟» سعی دارند که مانع از شرکت مردم در انتخابات شوند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این چالش گفت: در دین مبین اسلام اقتصاد بسیار مهم است. و در حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده که ایشان می‌فرماید: بنده خدا با پول بهشت را می‌خرد. بنابراین فلسفه اقتصادی اسلام بر مبنای تقویت بنیه اقتصادی و تلاش برای کسب درآمد بیشتر است.

وی افزود: از منظر دین مبین اسلام کسانی که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی دارند و از وسعت در رزق و روزی برخوردار هستند باید به افراد و اقشار ضعیف جامعه کمک کنند. چرا که اسلام تنگدستی و فقر را برای هیچ کس نمی‌پسندد.

خواجه‌پور ابراز کرد: آموزه‌های اقتصادی اسلام برای پسران از سن چهارسالگی شروع می‌شود. بنابراین اقتصاد اسلامی به دنبال استقلال اقتصادی افراد است. اگر قرآن می‌گوید که غیر مسلمان نباید بر مسلمان مستولی شود سه رکن دارد و رکن اول اقتصاد است. فرد مسلمان با تقویت بنیه اقتصای خود نباید اجازه دهد غیر مسلمان بر او مستولی شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد جامعه با اقتصاد فرد درست می‌شود، اظهار کرد: اگر تک تک افراد با انجام فعالیت اقتصادی و کسب درآمد در جهت تقویت بنیه اقتصادی خود اقدام کنند اقتصاد جامعه نیز تقویت می‌شود و جامعه‌ای قوی و ثروتمند خواهیم داشت.

این کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از این چالش که اقتصاد را در مقابل انتخابات قرار می‌دهند و دوگانه انتخابات و اقتصاد را مطرح می‌کنند تا به این بهانه که انتخابات قبلی در بهبود وضعیت اقتصادی تاثیری نداشته مردم را از شرکت در انتخابات منع کنند، تبیین اتفاقات خوب اقتصادی که در دولت انجام شده برای مردم است.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که برای برون رفت از دوگانه اقتصاد و انتخابات باید مورد توجه قرار دهیم این است که در دولت یک رویکرد جهادی در زمینه اقتصاد رخ داده است که تا حدودی دیر بازده است و در واقع دولت آینده را فدای حال نکرده است و ما در حال عبور از دوره گذار هستیم.

خواجه‌پور عنوان کرد:  انتخابات یکی از عوامل قدرتمند شدن ملت است و کار دشمن این است که از وقوع هر امری که باعث پیشرفت و قدرتمند شدن ما می‌شود، ممانعت کند. بنابراین یکی از وظایف ما تلاش برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی