پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۳

آغاز جشن‌های شعبانیه و برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با شب سوم شعبان سلسله جشن‌های باشکوه شعبانیه و جشن میلاد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، شعبان؛ ماه شادی اهل بیت(ع) و ماه میلاد سرداران کربلا از راه رسیده و سلسله جشن‌های شعبانیه در این شب پر نور و سرور با برگزاری جشن میلاد سرور جوانان اهل بهشت؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پرشور زائران و مجاوران این آستان مقدس آغاز شد. 

ویه برنامه جشن میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی با نوای ذاکر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)؛ مهدی سروری آغاز شد. 

آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و بیان کرد: هر امام معصومی در این دنیا ماموریتی دارد و امام حسین(ع) نیز دو ماموریت مهم و اساسی در طول دوران امامت خود داشت. 

وی تصریح کرد: ماموریت اول آن حضرت این بود که تا روز قیامت برای مسلمانان تبیین کند که اگر یک حاکم مستبد سر کار آمد و امور مسلمانان را به دست گرفت، مسلمانان چه وظیفه‌ای دارند و چگونه باید با این حکومت مبارزه کنند. 

امام جمعه اردبیل بیان کرد: امام حسین(ع) هرگز زیر بار زور نرفت و حاکمیت حکومت ظلم را تایید و تثبیت نکرد و به امت اسلامی تا قیامت آموخت که در برابر ظلم نباید ساکت نشست و باید با هر روش ممکن با ظلم مبارزه کرد. 

وی افزود: بعد از رحلت رسول خدا(ص) امیرالمومنین(ع) که مُبَین احکام الهی بود به خاطر انحرافی که در امت پیش آمد مدت بیست و پنج سال خانه نشین شد. بنابراین احکام الهی به درستی برای مردم تبیین نشد و ماموریت دوم امام حسین(ع) این بود که با قیام و شهادت خود مردم را از خواب غفلت بیدار کند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بعد از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) امت اسلامی به یکباره بیدار شدند و علیه حکومت‌های ظلم و جور به مبارزه برخواستند و روی آوردن شیعیان به مدرسه علم آموزی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در اثر بیدارگری امام حسین(ع) بود. 

گفتنی است؛ اجرای برنامه شعرخوانی توسط شاعر جوان؛ جواد بنی‌اسدی و مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی بلبلان اهل بیت(ع)، ابوالفضل مشکینی، سید امیر احمدنیا، سید مصطفی حسینی و رضا عرفانیان از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی