پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:  
۱۴۰۲-۱۱-۲۳

سفر امام رضا(ع) به خراسان سرآغاز یک تحول بزرگ تاریخی بود 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: سفر امام رضا(ع) به خراسان سرآغاز یک تحول بزرگ تاریخی و علمی در کشور ما بود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌علی اکبری در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، وقتی مامون عباسی با مکر و حیله امام رضا(ع) را به مرو آورد، نمی‌دانست که با این اقدام  زمینه را برای شکفتن یک ملت آماده می‌کند. 
وی تصریح کرد: خداوند متعال با قدم‌های ایشان سرزمین ایران را به ایرانی دیگر تبدیل کرد. با آمدن امام رضا(ع) به ایران و سپردن حدیث سلسله الذهب به اهالی علم و دانش در این کشور یک سیر علمی و مذهبی گسترده در این کشور آغاز شد. 
امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: بعد از هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان امام زادگان بسیاری نیز به ایران آمدند. حضرت معصومه(ع) به قم آمد و آن شهر شد مدفن و حرم این بانوی گرامی و شهر شیراز نیز حرم احمد بن موسی، برادر امام رضا(ع) شد و این جریان همینطور ادامه داشت و امروز می‌بینیم که در گوشه گوشه این سرزمین حرم امام زادگان قرار دارد و هر کدام از این حرم‌ها نیز یک پایگاه دینی محسوب می‌شود. 
وی ابراز کرد: هرچند این امام زادگان از طرف حکومت تحت فشار بودند ولی مردم ایران زمین آنها را چون جان شیرین در برگرفتند و از آنها استقبال کردند. با حضور این امام زاده‌ها به تدریج هویت ملی ایران شکل گرفت و زمانی که امام خمینی(ره) بر علیه رژیم پهلوی قیام کرد نیز این ملت به ندای او لبیک گفتند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. 
خطیب حرم رضوی عنوان کرد: یاران امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب نیز دست از مبارزه با استبداد برنداشتند و هشت سال در برابر بزرگترین جنگ جهانی آن زمان که علیه این انقلاب شکل گرفت ایستادگی کردند. 
وی ادامه داد: امروز با وجود همه مشکلات می‌بینیم که ملت ایران روز به روز بالنده‌تر می‌شود و مقاومت انها همه معادلات حاکمان زر و زور را تغییر داده و همه این موفقیت‌ها به عنایت امام رضا(ع) بوده است که آمدن ایشان به سرزمین ایران منشأ خیرات و برکات بسیاری بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی