پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدرسه فقه هنر و با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی؛ 
۱۴۰۲-۱۱-۲۴

چهارمین همایش ملی «فقه هنر» در مشهدمقدس برگزار می‌شود

به همت مدرسه فقه هنر و با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، چهارمین همایش ملی «فقه هنر» در روزهای 25 و 26 بهمن 1402 در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، مراسم افتتاحیه همایش فقه هنر با سخنرانی آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست دبیرعلمی همایش و با حضور جمعی از روحانیون، دانشگاهیان، فرهیختگان و فقه‌پژوهان صبح چهارشنبه 25 بهمن ماه از ساعت 8:30 در محل تالار شیخ طبرسی سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس در مشهدمقدس برپا خواهد شد.
همچنین آیین اختتامیه این رویداد و مراسم رونمایی از کتاب چکیده مقالات همایش، پنجشنبه 26 بهمن ماه از ساعت 18 با حضور و سخنرانی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این تالار برگزار خواهد شد. در این همایش مقالات منتخب طی دو روز در شش پنل تخصصی ارائه می‌شود.
 

محورهای همایش
معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر نیز در برگزاری چهارمین همایش فقه هنر مشارکت دارند. 
این دوره همایش با موضوع «فقه هنر و حکمرانی» در شش محور «فقه هنر؛ سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری»، «فقه هنر، حمایت از هنر اسلامی و مقابله با انحرافات»، «فقه هنر؛ نظارت بر اجرای قوانین و سیاست‌ها»، «فقه هنر و حاکمان»، «حکمرانی در هنر و فتاوای فقهی» و «رسانه ملی و حکمرانی در عرصه هنر» و با ارائه مقالات پژوهشی استادان برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی علاوه‌بر برگزاری برنامه‌های متنوع هنری و ادبی در طول سال با محوریت مکتب هنر رضوی، در برگزاری رویدادهای مختلف علمی و پژوهشی هنری نیز با نهادهای مختلف کشور همکاری می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی