پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۵

حرم مطهر امام رئوف در شب میلاد سیدالساجدین(ع) جلوه‌ای از نور و سرور بود

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، بارگاه ملائک پاسبان رضوی در شب میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت؛ حضرت سید الساجدین(ع) جلوه‌ای از نور و سرور بود.

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد پیام‌رسان نهضت عاشورا، زینت عبادت کنندگان و سید ساجدان؛ حضرت امام زین‌العابدین(ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای عرض تبریک این میلاد فرخنده و تهنیت اعیاد شعبانیه به محضر ولی نعمت‌شان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند.

ویژه برنامه شب میلاد امام زین‌العابدین(ع) و شام ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی ساعتی بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد.

در این ویژه برنامه که به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) پرداخت و بیان کرد: در دوران سی و چهار ساله امامت امام سجاد(ع) از جانب بنی‌امیه اختناق بسیار شدیدی بر جامعه اسلامی حاکم بود.

وی تصریح کرد: در این دوره، اقصی نقاط جهان اسلام و حتی شهرهای مکه و مدینه به مراکز فحشا و فساد تبدیل شده بود تا جایی که آوازه‌خوانان و خنیاگران بسیار مورد احترام مردم بودند و مردم هزینه‌های بسیاری برای برپایی مجالس رقص و آواز صرف می‌کردند.

این کارشناس دینی افزود: در این دوران پر از فساد و پر از اختناق اگر امام سجاد(ع) به صورت علنی به مبارزه با فساد برمی‌خواست قطعا از جامعه دینی حذف می‌شد بنابراین آن حضرت به صورت زیرکانه سه راهبرد اساسی برای نجات جامعه از این انحطاط فرهنگی در پیش گرفت که  اولین راهبرد اصلاح فردی به وسیله پند و اندرز و بر اساس احادیث بود.

وی بیان کرد: راهبرد دوم امام سجاد(ع) برای نجات جامعه اسلامی از انحطاط فرهنگی، برپایی دانشگاه عرفانی دعا و نیایش بود. صحیفه سجادیه آن حضرت که به انجیل اهل‌بیت(ع) و زبور آل محمد(ص) معروف شده، دربرگیرنده دعاهای امام سجاد(ع) در زمینه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: ما در این دعاها شاهد یک سیر تربیتی و شخصیت سازی از سوی امام سجاد(ع) هستیم. آن حضرت در قالب دعا و نیایش وظایف امت اسلامی در زمینه‌های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی را بیان کرده است

وی خاطرنشان کرد: سومین راهبرد امام سجاد(ع) برای بهبود وضعیت فرهنگی و تربیتی جامعه اسلامی در آن زمان، تربیت شاگرد بود که این امام همام در آن شرایط سخت موفق به تربیت صد و هفتاد شاگرد برجسته شد که یکی از این شاگردان ابوحمزه ثمالی است.

گفتنی است؛ در شب میلاد پر نور و سرور امام سجاد(ع) مداحان هل بیت(ع)؛ ابراهیم قانع، سید امیر احمدنیا، مهدی پاینده‌فر و مرتضی اسلامی نژاد در مدح این امام همام نغمه‌سرایی و مولودی خوانی کردند و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و شهرخوانی سید روح‌الله موید از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی