پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۶

آغاز پویش مشارکت خانواده شهدا در وقف مشارکتی رواق زیرسطحی حرم مطهر رضوی

رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از آغاز پویش مشارکت خانواده شهدا در وقف جمعی (مشارکتی) رواق زیرسطحی حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این پویش از خراسان شمالی آغاز شده و قرار است در ۳۰ استان دیگر اجرا شود.

محمود احمدی زرمهری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: آئین آغاز این پویش در روز ولادت حضرت سیدالشهدا و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد. 
او ادامه داد: ایده پویش مشارکت خانواده شهدا در وقف مشارکتی رواق زیرسطحی حرم مطهر رضوی از مدتی پیش مطرح و مقرر شد این مهم با همکاری و همراهی کانون خدمت رضوی در استان خراسان شمالی و با محوریت خانواده شهید رضا صباغی اجرا شود.
رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات افزود: شهید صباغی تنها طلبه شهید اهل شهرستان بجنورد در دانشگاه علوم اسلامی رضوی بود.
او با اشاره به مشارکت جمعی از خانواده‌های شهدای شهر بجنورد در این پویش خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای پویش مذکور، همانطور که شهدای عزیز با وقف جان، نام خود را در سرزمین ایران اسلامی ماندگار کردند، با وقفی که به نام شهدا انجام می‌شود، بتوانیم نام شهدای عزیز را در زمره واقفان آستان ملک پاسبان حضرت رضا(ع) جاودانه کنیم.
 

رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از آغاز پویش مشارکت خانواده شهدا در وقف جمعی (مشارکتی) رواق زیرسطحی حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این پویش از خراسان شمالی آغاز شده و قرار است در ۳۰ استان دیگر اجرا شود.


احمدی زرمهری ادامه داد: به طور قطع برای تحقق این هدف ارزشمند، نیازمند کمک و همراهی همه بخش‌های آستان قدس رضوی به ویژه مرکز علوم و خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور هستیم.
او با اشاره به وقف مشارکتی گفت: وقف جمعی یا مشارکتی که در راستای اجرای امریه تولیت آستان قدس رضوی در اوایل امسال کلید خورد، ویژه پروژه‌های انتفاعی آستان حضرت رضا(ع) بوده که شاخص‌ترین آن رواق زیرسطحی شیخ بهایی حرم مطهر رضوی است.
احمدی زرمهری، وقف سلامت را یکی دیگر از موارد کاربرد وقف مشارکتی دانست و تصریح کرد: این وقف با محوریت بیمارستان رضوی و با هدف توسعه بخش‌های پیشگیری از ناباروری و تخصصی قلب در دست انجام است.
او ادامه داد: توسعه مهمانسرای حضرت رضا(ع) و همچنین نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی امام رضا(ع)، موارد دیگری می‌باشد که در خصوص وقف مشارکتی مطرح شده است.
احمدی زرمهری اضافه کرد: امیدواریم به لطف حضرت رضا(ع) و ارادتی که مردم عزیز کشورمان خالصانه به این آستان مقدس دارند، بتوانیم برنامه‌های تدوین شده را اجرا کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی