پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با میلاد امام سجاد(ع)؛  
۱۴۰۲-۱۱-۲۶

ویژه برنامه «زینت قنوت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

همزمان با اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد زینت عبادت کنندگان و سید ساجدان؛ حضرت امام سجاد(ع) ویژه برنامه «زینت قنوت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، خانم حسن پور؛ کارشناس مذهبی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم که با حضور  جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق مبارکه نجمه خاتون برگزار شد، به تبیین شخصیت امام زین العابدین (ع) پرداخت و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم امام زین العابدین (ع) را به عنوان امام بیمار می شناسند در صورتی که آن حضرت فقط در جریان نهضت عاشورا و آن هم بنابر مصلحت و حکمت الهی بیمار بودند. 

وی تصریح کرد: هر امامی در دوران امامت خود رسالتی دارد و رسالت امام زین العابدین (ع) حفظ دین و انتقال آن به نسل بعدی بود.
 
این کارشناس دینی ابراز کرد: یکی از شیوه های این امام همام برای حفظ دین و انتقال مفاهیم و معارف دینی به نسل های آینده، تربیت شاگرد بود. آن حضرت غلامانی را می خریدند و این غلام ها را بعد از مدتی آزاد می کردند. این غلام ها که مدتی با آن حضرت زندگی کرده بودند با سیره آن حضرت آشنا و هر کدام از آنها بعد از آزادی مبلغی برای دین مبین اسلام می شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب امام زین العابدین (ع) به صورت چراغ خاموش و مخفیانه به تربیت شاگرد و ترویج مکتب اسلام می پرداخت. 

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: یکی دیگر از شیوه های امام زین العابدین (ع) برای حفظ و ترویج مفاهیم دینی استفاده از ابزار دعا و مناجات بود. آن حضرت بسیاری از مفاهیم دینی را در قالب دعا و مناجات به شیعیان و پیروان خود آموزش می داد.
گفتنی است؛ اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز متبرک از سوی آستان مقدس رضوی به برگزیدگان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی