پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۶

دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تولیت شرعی حرم امام حسین(ع) 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تولیت شرعی حرم امام حسین(ع) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی در حاشیه سفر خود به کشور عراق که به منظور شرکت در جشنواره ربیع الشهاده در  شهر کربلا انجام شده است، با شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت شرعی حرم امام حسین(ع) دیدار و گفتگو کرد.
وی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به خدماتی که آستان قدس رضوی به زائران عراقی حرم علی بن موسی الرضا(ع) ارائه می‌دهد، گفت: خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی در طول سال با محوریت صحن غدیر و رواق دارالمرحمه به زائران عراقی در حرم مطهر رضوی ارائه می شود.
فیضی همچنین به افزایش زائران طی یک ماه اخیر در آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه حضور زائران در مقایسه با چند سال اخیر در مناسبت‌های اعیاد رجب و شعبان در بارگاه منور رضوی افزایش یافته است. برای نمونه ما در دومین روز ماه شعبان امسال، 400 هزار تشرف در یک روز را ثبت کردیم که آمار بی سابقه‌ای در آستان قدس رضوی است و این نشان دهنده اقبال تمامی مردم از اقصی نقاط دنیا بویژه کشور عراق به زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) است.
وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در حرم مطهر رضوی برای فرهنگ‌های مختلف گفت: در جشنواره «ربیع‌الشهاده» از ادیان مختلف حضور داشتند و این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما نیز در آستان قدس رضوی در چند ماه اخیر میزبان هیئت‌هایی از کشورهای مختلف با ادیان متفاوت و حتی غیر مسلمان بودیم و این میزبانی از افتخارات ماست.
شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت شرعی حرم امام حسین(ع) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به منظور حضور در این جشنواره به برخی از برنامه‌های آستان مقدس امام حسین(ع) اشاره کرد.

گفتنی است معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی طی سال های اخیر، برنامه ریزی جامعی برای افزایش تعاملات و ارتباطات بین اعتاب مقدسه و اماکن مذهبی، از جمله آستان قدس حسینی داشته که این رویکرد با استقبال تولیت این عتبه مقدسه همراه بوده و دستاوردهای ارزشمندی از آن حاصل شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی