پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۷

دیدار خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با خانواده معظم ‌شهید عباس گنجه

در شام ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ تهران با خانواده معظم شهید عباس گنجه دیدار کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین تهران در چهارمین روز از ماه شعبان و همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی به منزل شهیدی عباس گنجه حضور یافتند.
این دیدار با حضور جمعی از خادمیاران در معیت پرچم متبرک رضوی و خانواده شهید صورت گرفت و خادمیاران کانون ایثار و شهادت ضمن عرض ارادت به محضر حضرت ثامن الحجج(ع) از مادر بزرگوار شهید تجلیل کردند.
در این مراسم مادر و خواهرزاده شهید والامقام خاطراتی نقل و درباره ویژگی‌های اخلاقی آن بزرگوار صحبت کردند.
مادر شهید گنجه در این دیدار گفت: پسرم نهم فروردین ۱۳۴۵ در محله بیسیم تهران متولد شد که به دلیل علاقه و ارادت به محضر حضرت ابالفضل العباس(ع) نام عباس را برای او انتخاب کردم.
مادر شهید عباس درباره حضور او در جبهه گفت: عباس از سال ۶۰ و اوایل جنگ تحمیلی به منطقه اعزام‌ شد و تا سال ۶۶ و لحظه شهادت در منطقه حضور داشت و خدمت کرد. فضای جبهه و جنگ از پسری در اوج‌ جوانی مردی غیور و باصلابت و توانمند ساخته بود. 
مادر شهید درباره نحوه شهادت فرزندش گفت: ظهر روزی که عباس شهید شد با او تلفنی صحبت کردم. آرامش خاصی داشت که به من هم منتقل شد. روزی که خبر شهادت عباسم را آوردند، من برای مراسم ترحیم‌ یکی از بستگان به ورامین رفته بودم. خبر آسمانی‌شدن عباس را به پدرش داده بودند و ایشان تا نیمه شب آن را از من مخفی نگه داشت. وقتی خبر را شنیدم؛ تا صبح مناجات کردم و اجازه ندادم صدای شیون از خانه بلند شود. همسایه‌ها که از شهادت عباس باخبر شده بودند، بعدها گفتند ما تا صبح منتظر شنیدن صدای شیون شما بودیم؛ اما به لطف خدا و دعای فرزند شهیدم صبر بزرگی به من عنایت شد‌.
شهید عباسِ ۲۱ ساله پانزده مرداد ۶۶ در محور بانه_ سقز در کمین ضد انقلاب گرفتار شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی