پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۸

۹ طرح پژوهشی کمباین‌سازی ایران در ۱۴۰۲ برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران از اجرای 9 طرح در حوزه پژوهش و نوآوری برای توسعه مکانیزاسیون در صنعت کشاورزی توسط این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها در خصوص محصولاتی همچون انواع کمباین، بیلر، چاپر و... انجام شده است.

علی اصغر حمیدی فرد در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به نیاز بخشی از کشاورزان به کمباین‌های برداشت غلات نیمه سنگین، شرکت کمباین‌سازی ایران طراحی و مهندسی معکوس نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها را در دست اقدام قرار داده است که نمونه اولیه آن، آزمون‌های مزرعه‌ای و عملکردی مربوطه در فصل برداشت گندم انجام و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم به صورت تجاری به بازار عرضه خواهد شد.
او ادامه داد: طراحی و نمونه زنی بیلر چنگکی مدل 455 محصول جدید دیگری است که نمونه اولیه آن تولید و حتی تست و تایید آن توسط موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی انجام شده است. در حال حاضر نیز تولید سری صفر آن به تعداد 5 دستگاه در دست تولید قرار دارد.
مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران، تولید نمونه اولیه کمباین 1075 را یکی دیگر از طرح‌های پژوهشی و نوآور سال جاری در این شرکت عنوان کرد و افزود: این دستگاه به منظور کاهش ریزش و تلفات دانه غلات در حین برداشت محصول به سبد تولیدات شرکت اضافه شده است.
او ادامه داد: این محصول تمامی تست‌ها و آزمون‌های مزرعه‌ای و عملکردی را با موفقیت پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز تولید سری صفر آن در دست اقدام است و در سال 1403 تجاری سازی شده و به بازار عرضه می‌شود.
حمیدی فرد با اشاره به اهمیت تامین خوراک دام و تولید علوفه در کشور خاطرنشان کرد: در این راستا به منظور تامین نیاز کشور به چاپر برداشت ذرت علوفه‌ای، شرکت کمباین سازی ایران تامین انواع چاپر برداشت ذرت را در دستور کار قرار داده است.
او ادامه داد: طراحی و تولید نمونه اولیه هد برداشت کلزا هیدرولیکی، دیگر اقدام صورت گرفته در حوزه پژوهش و نوآوری در سال 1402 است که تست مزرعه‌ای و تاییدیه‌های لازم نیز برای این محصول از موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی دریافت شده است.
حمیدی فرد همچنین از طراحی و ساخت هد شناور برای برداشت باقلا به درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان توسط شرکت کمباین‌سازی ایران خبر داد.
او ادامه داد: علاوه‌براین، طراحی و نمونه زنی بیلر مدل 355 با انجام 10 مورد اصلاحات اساسی عملکردی بنا به درخواست مشتریان انجام شده و هم اکنون اقدامات لازم برای تولید انبوه آن در حال انجام است.
حمیدی فرد افزود: در کنار این فعالیت‌ها، اقدامات مربوط به دریافت گواهینامه دانش‌بنیان برای سه محصول جدید شرکت یعنی کمباین برداشت غلات 1075، کمباین برداشت برنج و کمباین برداشت غلات مدل R5740 در جریان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی