پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

موسس بنیاد خیریه عدالتیان:
۱۴۰۲-۱۱-۲۸

خوشحالم از این که کفش جفت کن زائران امام رضا(ع) هستم

۷۶ بهار از زندگیش سپری شده است؛ بیانش آرامش بخش، کردارش نیک، افتخارش کفش جفت کنی زائران امام رضا علیه السلام و آثار و برکات حضورش را می‌توان در گره گشایی از مشکلات مردمان سرزمینش مشاهده کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید گپ و گفتی است صمیمانه با حبیب الله عدالتیان کفشدار بارگاه منور رضوی و خیر و نیکوکاری که هرچه دارد را از برکت حضورش در حرم مطهر رضوی می داند. 
 

چند سال است که در بخش کفشداری حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنید و آیا از ابتدا خدمت را از این بخش آغاز کردید؟
۳۳ سال است که توفیق خدمت در بخش کفشداری حرم و کشیک پنجم را دارم. بله از ابتدای خدمتم کفشدار حضرت رضا(ع) و حدود ۱۶ سال مسئول کشیک هستم.
 

آیا شما نقشی در انتخاب حوزه خدمتی خود یعنی کفشداری داشتید؟ اگر داشتید، چرا؟
من از ابتدا خواستم در بخش کفشداری باشم در همین بخش ثبت نام کردم و قبول شدم چراکه دوست داشتم با زائر ارتباط مستقیم داشته باشم بنابراین کفشداری را انتخاب کردم و به نظر من این خدمت بهترین خدمت است که کفش جفت کن زائران امام رضا علیه السلام باشم از همین رو بسیار راضی هستم و هرچه دارم از عنایت علی بن موسی الرضا علیه السلام است لذا هر وقت مشکل و گرفتاری داشته باشم پیش امام رضا(ع) می‌روم و از ایشان تقاضای عنایت می‌کنم. 
 

جنابعالی خیر هم هستید، امور خیریه شما در چه زمینه‌ای است؟
امور خیریه ما در زمینه‌های مختلف است. بیمارستان عدالتیان در مشهد را احداث کردیم، در مدرسه سازی مشارکت داشتیم، دخترانی را به خانه بخت فرستادیم و صندوق قرض الحسنه ای را با مجوز از بانک مرکزی افتتاح کردیم و به همه افراد نیازمند بدون کارمزد وام می‌دهیم. 
 

به طور میانگین سالانه به چه تعداد مراجعه کننده وام می‌دهید یا گره از مشکلات آنها برمی‌دارید؟
در سال گذشته به افراد حقیقی و حقوقی بسیاری وام داده ایم که وام‌ها به تناسب افراد و گروه‌های مختلف از ۵ میلیون تومان آغاز و تا سقف ۵ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها، خیریه‌ها و ... اختصاص می یابد. 
 

اگر زمانی از شما بخواهند بین خدمت در بارگاه منور رضوی و امور خیریه یکی را انتخاب کنید کدام را انتخاب می‌کنید؟ چرا؟
من هرچه دارم از برکت امام رضا علیه السلام است. این صندوق‌ها و امور خیر یکی پس از دیگری بعد از حضور من در حرم مطهر امام رضا علیه السلام ایجاد شدند که همه آنها را از عنایات حضرت رضا علیه السلام می‌دانم. 
 

آیا تلاش های خیرخواهانه شما در حرم مطهر رضوی نیز انجام می‌شود؟
روزهایی که کشیک هستم معمولا از صبح تا ظهر هر کسی مشکلی دارد مراجعه می‌کند و در واقع من این زائران و مجاوران را سفارش شده‌های حضرت رضا علیه السلام می‌دانم و تلاش می‌کنیم از طریق بنیاد خیریه عدالتیان تا جایی که توان داریم به رفع مشکلات آن ها بپردازیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی